Možda toga nismo ni svesni, ali inovacije nas okružuju. Bilo da smo kod kuće, na putu ili na poslu, mi svakodnevno koristimo inovativne proizvode, od robota usisivača, preko tempomata u autu do clouda za skladištenje poslovne dokumentacije.
Svakog dana inovatiori širom sveta kreiraju nove proizvode i usluge, ali da bismo ih mi koristili kao potrošači, one moraju biti zaštićene. U ovoj lekciji govorimo i o tome šta sve spada u inovacije, kako ih prepoznati, kao i zašto je važno zaštiti svoju inovaciju?
Naučućeš:
- Šta sve spada u inovacije;
- Zašto su važne inovacije u preduzetništvu;
- Kakvo je stanje u srpskom inovacionom ekosistemu;
- Šta su startapi i kako se postaje startap;
- Kako da zaštitite intelektualnu svojinu;
- Šta su patenti, žigovi i industrijski dizajn.
Šta podrazumevamo pod rečju inovacije?
Iako ne postoji opšta definicija, može se reći da inovacija predstavlja primenu novog ili značajno poboljšanog proizvoda, procesa ili usluge sa ciljem stvaranja dodate vrednosti.
Postoji nekoliko različitih vrsta inovacija.
Razlikujemo inovacije proizvoda, inovacije procesa, inovacije organizacije ili marketinške inovacije.
Inovacija proizvoda se može označiti kao primena novog ili značajno poboljšanog proizvoda, koje je nov u poslovanju pravnog lica.
Inovacija procesa se odnosi na stvaranje novih ili poboljšanje trenutnih procesa ili načina rada u organizaciji.
Inovacija organizacije se može označiti kao uvođenje promena u strukturi, kulturi i načinu upravljanja organizacije.
Marketinška inovacija se odnosi na stvaranje novih ili poboljšanje trenutnih marketinških strategija, promotivnih aktivnosti i načina komunikacije sa kupcima.
Kako iskoristiti znanje o inovacijama u poslovne svrhe?
Inovacije se najbolje koriste tako što svoj proizvod prilagodimo novoj – suženoj ciljnoj grupi.
Uglavnom ćemo svojom ponudom ili proizvodom nekom rešiti problem kog je svestan i koji želi da plati. Jogurt je danas gusti. Sladoled sa duplom čokoladom. Čokolada se pravi sa čili papričicom. A džem se sprema od luka.
Sve su to primeri inovacije proizvoda koji nisu tehnološke prirode i koji imaju tačno određene grupe ljudi koji žele da plate baš takav proizvod.
Takođe, inovacije proizvoda se javljaju i u drugim oblastima. U farmaciji, medicini, poljoprivredi, transportu ili rudarstvu. Važno je praviti razliku u odnosu na to da li je inovirani proizvod novi za svet, za naše tržište ili za konkretno preduzeće.
Šta ćete naučiti na ovom kursu?
Na kursu ćete naučiti šta sve spada u inovacije, zašto su inovacije važne u preduzetništvu, kakvo je stanje u srpskom inovacionom ekosistemu i šta je start up. Takođe, videćete kako da zaštite intelektualnu svojinu, kao i šta su patenti, žigovi i industrijski dizajn.
Kurs će obuhvatati različite aspekte inovacija, njihovu primenu u preduzetništvu, trenutno stanje inovacionog ekosistema u Srbiji.