Marketing se ne radi stihijski, već strateški. Upoznaj se sa metodama koje će ti omogućiti da se bolje pripremiš i efikasnije realizuješ sve marketinške kampanje.
Kroz ovaj modul naučićeš osnove strateškog pristupa, kao i metode pomoću kojih konkretno možeš da organizuješ vaše vreme, radne zadatke i projekte, kao i da unaprediš efikasnost.
Naučićeš kako da definišeš tvog ciljanog kupca i kako da mapiraš njegov korisnički put, a nakon toga da iskomuniciraš poruku na pravi način.
Sve što treba da znaš o strateškom marketing pristupu na jednom mestu.
Naučićeš:
- Kako strateški pristupiti klijentu;
- Kako analizirati tržište i postaviti ciljeve;
- Šta su to SWOT i Moscow analiza, Porterov model i Kovejeva matrica;
- Šta je koncept Buyer Persona i kako ga primeniti;
- Kako napraviti i mapirati Customer Journey;
- Na koji način komunicirati sa korisnicima.
Šta predstavlja strategija digitalnih komunikacija?
Strategija digitalnih komunikacija predstavlja plan i način rada koji se koristi za uspostavljanje i redovno održavanje komunikacije sa trenutnim i potencijalniim kupcima putem digitalnih kanala. U zavisnosti od biznisa, to može biti kombinacija nekoliko kanala koji zajedno funkcionišu u svrhu stvaranja kvalitetnije digitalne prezentacije poslovanja, misije i vizije brenda.
Kako stvoriti svoju digitalnu marketing strategiju?
Dobra strategija treba da ima nekoliko elemenata:
- Uvod – mesto gde treba da se opiše struktura dokumenta, kao i da se napiše nešto o vama, vašem biznisu ili klijentu koga zastupate.
- Ciljevi koje postavljate ili ciljevi koji su postavljeni pred vas. Oni treba da budu kratkoročni, srednjoročni i dugoročni.
- Analizu tržišta, gde pokrivate sve tržišne aspekte koji su relevantni: konkurenciju, tržišni udeo, niše koje želite da zauzmete i slično.
- Segmentiranje, odnosno kreiranje ciljnih grupa, koje preporučujemo da radite kroz analizu buyer persona, o čemu ćemo detaljno pričati u narednim lekcijama.
- Analize – od koji izdvajamo SWOT analizu, u kojoj definišete interne faktore – vaše snage i slabosti, kao i eksterne faktore – prilike i pretnje.
- Operativno-taktički plan saradnje, gde će se definisati uloge u timu i zaduženja, način na koji se odvija interna komunikacija, kao i popisati šta je sve neophodno uraditi da bi strategija bila uspešna.
- Kreativu – gde će moći da se vidi kako će izgledati tekstovi, kakav će da bude vizuelni identitet.
- Kalendar aktivnosti u kom se navodi koji su datumi bitni, zašto su baš ti datumi bitni, šta ćete komunicirati tada i sl.
Kada pravite strategiju za klijenta zapamtite da treba da je personalizujete. Svaki klijent voli da vidi nešto svoje – neku svoju specifičnost na strategiji. Budite kreativni, uključite klijenta da on oseti da je ta strategija njegova. Da je njegova vizija inkorporirana u strategiju.
Šta ćete naučiti na ovom kursu?
Kroz modul o strategiji digitalnih komunikacija naučićete osnove strateškog pristupa, kao i metode pomoću kojih konkretno možete da organizujete svoje vreme, radne zadatke i projekte, kao i da unapredite efikasnost. Naučićete kako da definišete svog ciljanog kupca i kako da mapirate njegov korisnički put i na osnovu toga da mu iskomunicirate poruku na pravi način.
Sve što treba da znate o strateškom marketing pristupu, sada se nalazi na jednom mestu.