Email marketing

E-mail marketing jedan je od najisplativijih načina promocije koji koristi mejlove za komunikaciju i informisanje kupaca i korisnika usluga. Ovaj kanal promocije odličan je zbog svoje jednostavnosti, pružanju opcije firmi da na jasan način komunicira sa korisnicima, ali i zbog svoje merljivosti i lakog tumačenja rezultata.

Naučićeš: 

– Gde je danas e-mail marketing;

– Koliko je e-mail marketing koristan kao marketing alat;

– Kako prikupiti bazu mejlova;

– Koje su najčešče greške;

– Kako te greške izbeći i poslati ciljano mejlove osobama kojima je taj sadržaj releventan; – Kako analizirati rezultate.

Kako iskoristiti Email marketing u poslovne svrhe?

64% malih i srednjih preduzeća koristi email marketing za promociju i prodaju robe i usluga. Email marketing pruža mnoge šanse koje biste mogli da iskoristite ukoliko se bavite biznisom na internetu, prodajom i promocijom proizvoda i usluga.

 Možda će biti interesantan podatak da jedna kompanija u proseku pošalje mail na svakih 25 dana, a to je zaista predugačak period i loša praksa. 

Mail-ove treba slati češće, oni zahtevaju kontinuitet, tako da budite spremni da pošaljete jedan mail nedeljno ili eventualno nekoliko mejlova mesečno.

Praksa da se pošalje jedan mail mesečno nije dobra. Prvo zato što ne postoji kontinuitet, drugo zato što kupac ili potencijalni kupac ne mogu da prepoznaju vaš ton komunikacije, način komunikacije i vaš brend u moru mail-ova koje dobiju.

Kupac treba da bude pripremljen da u određenom momentu u toku dana ili određeni dan primi od vas promotivni sadržaj i da reaguje na njega. Ukoliko šaljete jedan mejl mesečno brzo ćete biti zaboravljeni. 87% trgovaca B2B kompanija kaže da je email jedan od najboljih kanala promocije i prodaje, a to dovoljno govori o njegovoj korisnosti i potencijalu.

20% kompanija koje posluju putem interneta u 2020. godini je slalo personalizovane mail-ove što je za duplo više u odnosu na prethodnu 2019. godinu. Šta nam ovaj podatak govori? 

Za sada zapamtite da tek svaki peti B2B marketar ili prodavac šalje personalizovane mejlove. Drugi značajan pokazatelj je da se taj procenat za godinu dana duplirao, što dovoljno govori da ljudi počinju da shvataju veliki potencijal email marketinga i personalizacije.

Šta ćete naučiti na kursu Email Marketing?

Kroz kurs Email marketinga ćete naučiti sledeće.

  1. Koje su najčešće greške koje ljudi prave: slanje mejlova na adrese bez pristanka korisnika, ne stave opciju za odjavljivanje, odnosno unsubsribe, šalju generičke mail-ove na sve adrese, imaju nezdravu mailing listu, loše targetiranje, odnosno loše ciljanje, uvek šalju iste mejlove i nedostaje im inventivnosti.
  2. Kako prikupiti bazu mejlova za newsletter: kroz formu na sajtu, prikupljanje mejlova kroz pop-up formu, uz narudžbinu na web sajtu, aktivacije i plaćenu promociju preko društvenih mreža i kroz lead magnet kampanje.
  3. Naučićete i šta je sve značajno za jednu dobru newsletter strategiju. Kako da odaberete odgovarajućeg provajdera, zašto su bitne personalizacija, automatizacija i segmentacija.

Za mejlove je bitan pre svega naslov, a zatim koncept i sadržaj. Bitno je da imate definisan koncept kroz strategiju i sadržaj koji će dobro da ispriča priču, da imate tu neku storytelling komponentu koja će da zainteresuje ljude da otvaraju vaše poruke u serijama.

Bitno je da mejlovi zabave, inspirišu, obrazuju i ubede. Ukoliko ne možete da ispuniti sve četiri stavke, nekad su dovoljne dve ili tri, ali bitno je da uvek u pripremi imate ove četiri stavke na umu.

Mejlovi treba da imaju pravu ponudu, odnosno da vaše akcije budu relevantne i call to action, odnosno poziv na akciju da bi ljudi znali šta treba da urade.

email marketing

Lekcije

2. Email marketing kroz brojke

Četiri milijarde je broj dnevno aktivnih korisnika email-a, a očekuje se da će se do 2025. godine ovaj broj popeti na 4,6 milijardi. To znači da je svaki drugi stanovnik naše planete aktivni email korisnik!

POGLEDAJ LEKCIJU

9. Bitni elementi mejla

Šta je najbitnije za dobar mail? Pre svega naslov, jer je to nešto prvo sa čim se primalac susreće i na osnovu naslova odlučuje da li će otvoriti i pročitati taj mejl.

POGLEDAJ LEKCIJU

10. Ključni pokazatelji i metrike

Analiza uspešnosti mejlova je veoma značajan korak koji treba da uradite najpre da biste proverili uspešnost kampanje, a zatim da biste i iskustvo iz kampanje primenili na sledeću. Postoji nekoliko pokazatelja uspešnosti mejlova.

POGLEDAJ LEKCIJU

14. Metrike-stopa odbijanja (Bounce rate)

Stopa odbijanja je procenat mejlova vraćenih pošiljaocu jer se ne mogu isporučiti. Postoje dve vrste odbijanja – teško i meko. Teško odbijanje znači da se mejl ne može trajno isporučiti. S druge strane, meko odbijanje je privremeno i može se poništiti.

POGLEDAJ LEKCIJU

Za koga je napravljen ovaj kurs?

Svi koji čitate ovaj tekst koristite mejl, zar ne?

Samim tim biće vam korisno da poslušate ovaj model i shvatite šta je to e-mail marketing i kako da ga iskoristite za sebe.
Ovaj kurs je posebno za vas ukoliko se bavite internet biznisom, elektronskom trgovinom ili sličnim aktivnostima na internetu.
Vi obavezno treba da koristite i email marketing da biste podigli vaše poslovanje na viši nivo.

Šta je GOstudy?

GoStudy je škola digitalnog preduzetništva u kojoj ćete moći da, potpuno besplatno, pristupite velikoj bazi znanja u vezi digitalnog marketinga i digitalnog preduzetništva. Bez obzira na stepen znanja iz ovih oblasti, kurs je prilagođen baš svima – i onima koji imaju neki stepen znanja, ali i onima koji žele o ovome da uče. Zato volimo da kažemo da su u našu online zajednicu baš svi dobrodošli!

Putem dostupnih kurseva steći ćete u praksi primenljiva znanja o content marketingu, digitalnom marketingu uopšte, o tome kako to funkcionišu društvene mreže i kako se kreiraju kvalitetne i uspešne e-mail kampanje. Poslušajte i delove posvećene digitalnom preduzetništvu, jer svakome ko je preduzetnik ili želi to u budućnosti da postane, ovo je nešto što će vrlo koristiti. Čućete dosta toga o tome koje su sve poreske olakšice dostupne, koji su to alternativni izvori finansiranja i još mnogo korisnih stvari koje bismo i sami voleli da smo pre mnogo godina mogli na ovako jednostavan način da saznamo.

Iskoristite dostupne informacije – registrujte svoj korisnički nalog na našoj platformi i počnite još danas!

GOstudy sertifikat

Položi test i preuzmi GOstudy sertifikat.
Steknite GOstudy sertifikat koji potvrđuje vaše znanje i veštine.
Test ima 23 pitanja, vreme za izradu je 45 minuta.

Za koga je ovaj kurs napravljen?

Naši predavači, eksperti dokazani kroz praksu i sa dugogodišnjem iskustvom u digitalnom poslovanju, vode vas kroz svaku lekciju i omogućavaju vam da ceo proces savladate na što jednostavniji način.

Slični kursevi