E-mail marketing jedan je od najisplativijih načina promocije koji koristi mejlove za komunikaciju i informisanje kupaca i korisnika usluga. Ovaj kanal promocije odličan je zbog svoje jednostavnosti, pružanju opcije firmi da na jasan način komunicira sa korisnicima, ali i zbog svoje merljivosti i lakog tumačenja rezultata.
Naučićeš:
– Gde je danas e-mail marketing;
– Koliko je e-mail marketing koristan kao marketing alat;
– Kako prikupiti bazu mejlova;
– Koje su najčešče greške;
– Kako te greške izbeći i poslati ciljano mejlove osobama kojima je taj sadržaj releventan; – Kako analizirati rezultate.
Kako iskoristiti Email marketing u poslovne svrhe?
64% malih i srednjih preduzeća koristi email marketing za promociju i prodaju robe i usluga. Email marketing pruža mnoge šanse koje biste mogli da iskoristite ukoliko se bavite biznisom na internetu, prodajom i promocijom proizvoda i usluga.
Možda će biti interesantan podatak da jedna kompanija u proseku pošalje mail na svakih 25 dana, a to je zaista predugačak period i loša praksa.
Mail-ove treba slati češće, oni zahtevaju kontinuitet, tako da budite spremni da pošaljete jedan mail nedeljno ili eventualno nekoliko mejlova mesečno.
Praksa da se pošalje jedan mail mesečno nije dobra. Prvo zato što ne postoji kontinuitet, drugo zato što kupac ili potencijalni kupac ne mogu da prepoznaju vaš ton komunikacije, način komunikacije i vaš brend u moru mail-ova koje dobiju.
Kupac treba da bude pripremljen da u određenom momentu u toku dana ili određeni dan primi od vas promotivni sadržaj i da reaguje na njega. Ukoliko šaljete jedan mejl mesečno brzo ćete biti zaboravljeni. 87% trgovaca B2B kompanija kaže da je email jedan od najboljih kanala promocije i prodaje, a to dovoljno govori o njegovoj korisnosti i potencijalu.
20% kompanija koje posluju putem interneta u 2020. godini je slalo personalizovane mail-ove što je za duplo više u odnosu na prethodnu 2019. godinu. Šta nam ovaj podatak govori?
Za sada zapamtite da tek svaki peti B2B marketar ili prodavac šalje personalizovane mejlove. Drugi značajan pokazatelj je da se taj procenat za godinu dana duplirao, što dovoljno govori da ljudi počinju da shvataju veliki potencijal email marketinga i personalizacije.
Šta ćete naučiti na kursu Email Marketing?
Kroz kurs Email marketinga ćete naučiti sledeće.
- Koje su najčešće greške koje ljudi prave: slanje mejlova na adrese bez pristanka korisnika, ne stave opciju za odjavljivanje, odnosno unsubsribe, šalju generičke mail-ove na sve adrese, imaju nezdravu mailing listu, loše targetiranje, odnosno loše ciljanje, uvek šalju iste mejlove i nedostaje im inventivnosti.
- Kako prikupiti bazu mejlova za newsletter: kroz formu na sajtu, prikupljanje mejlova kroz pop-up formu, uz narudžbinu na web sajtu, aktivacije i plaćenu promociju preko društvenih mreža i kroz lead magnet kampanje.
- Naučićete i šta je sve značajno za jednu dobru newsletter strategiju. Kako da odaberete odgovarajućeg provajdera, zašto su bitne personalizacija, automatizacija i segmentacija.
Za mejlove je bitan pre svega naslov, a zatim koncept i sadržaj. Bitno je da imate definisan koncept kroz strategiju i sadržaj koji će dobro da ispriča priču, da imate tu neku storytelling komponentu koja će da zainteresuje ljude da otvaraju vaše poruke u serijama.
Bitno je da mejlovi zabave, inspirišu, obrazuju i ubede. Ukoliko ne možete da ispuniti sve četiri stavke, nekad su dovoljne dve ili tri, ali bitno je da uvek u pripremi imate ove četiri stavke na umu.
Mejlovi treba da imaju pravu ponudu, odnosno da vaše akcije budu relevantne i call to action, odnosno poziv na akciju da bi ljudi znali šta treba da urade.