Društvene mreže su svuda oko nas, na našim kompjuterima, telefonima, u vestima, u priči sa prijateljima i porodicom. Neizostavni su deo našeg života. Sa stanovišta biznisa pružaju ti neverovatnu mogućnosti da upoznaš kupce, komuniciraš sa njima i na najbolji način im predstaviš ko ste, šta ste – kao firma, koje su vaše vrednosti i približite im vaše proizvode.
Ukoliko naučiš da koristiš društvene mreže na pravi način i razumeš potrebu korisnika, poslovne mogućnosti su gotovo neograničene.
Naučićeš:
- Zašto moraš biti prisutan/na na društvenim mrežama;
- Kako koristiti društvene mreže na pravi način;
- Kako komunicirati sa korisnicima;
- Koji su sve načini zarađivanja na društvenim mrežama;
- Koje su najčešće greške i kako da ih izbegneš.
Koje društvene mreže postoje?
Najpoznatije društvene mreže za koje ste sigurno čuli su:
- Youtube
- TikTok
Društvena mreža sa najviše korisnika je Facebook, broj korisnika je 2.9 milijardi. Sledi Youtube sa 2.2 milijarde korisnika, Instagram sa 1.4 milijarde, potom TikTok sa preko 1 milijardu
Oko 90% kompanija koje posluju online imaju barem dva kanala komunikacije na društvenim mrežama, dok 8 od 10 malih i srednjih biznisa imaju makar jedan kanal komunikacije.
Važno je da zapamtite – zbog broja korisnika koji su na društvenim mrežama, sadržaj koji se prikazuje korisnicima ordeđuju algoritmi, a ne ljudi. Društvene mreže funkcionišu po principu algoritma i oni određuju da li će neka objava proći bolje ili lošije, da li će postati viralna ili ne.
Kako iskoristiti društvene mreže u poslovne svrhe?
Danas više nije pitanje da se može zaraditi od društvenih mreža, već je pitanje kako?
Društvene mreže možete unovčiti na ova četiri načina:
- Raditi za firmu
- Tako što ćete postati Freelancer (linkovati ka članku)
- Influencer Marketing
- Prodaja usluga ili proizvoda preko društvenih mreža
Rad za firmu, odnosno agenciju podrazumeva fiksno radno vreme i stabilan izvor prihoda. Dobar je za početak rada jer učite osnove od iskusnijih članova firme dokle je mana što zarada često nije velika u početku i što fleksibilnost može biti na nižem nivou.
Freelance kao način da unovčite društvene mreže je sličan radu u firmi, samo što u ovoj opciji radite direktno za svoje klijente. Dosta je fleksibilniji način rada i zarada je u proseku veća. Mana je svakako nesigurnost, odnosno opcija da ostanete bez klijenata.
Influenser je osoba koja ima uticaj na svoju publiku na društvenim mrežama. Da bi postali influenser, morate biti kreativni i posvećeni svakodnevno svom radu. Ono što je najvažnije jeste da morate izgraditi zajednicu na društvenoj mreži koja vam veruje. Uglavnom je u pitanju jasno određena niša kojoj je mišljenje pojedinog influensera važno.
Broj pratilaca i lajkova nije odlučujući faktor kod uspešnosti influensera jer ponekad mikro influenseri (sa manjim brojem pratilaca) imaju veći uticaj od npr. poznatih ličnosti sa stotinama hiljada pratilaca.
Prodaja usluga ili proizvoda preko društvenih mreža se radi na mnogo načina. Jedan od njih je da na njima prikažete proizvod ili uslugu koju prodajete, istaknete njene prednosti i napišete utiske zadovoljnih korsnika. Društvene mreže su u ovom slučaju vaš alat da dođete do klijenata ili kupaca za svoj biznis.
Ljudi koji prodaju na društvenim mrežama obično beleže podatke o kupcima, a zatim te podatke upišu kroz neki sistem kao što je ERP, CRM ili website kako bi se narudžbina obradila i poslala kupcu. Ovde je savet je da od početka radite legalno, odnosno registrujete firmu u APR-u i ispratite sve zakone koje država Srbija propisuje. Klikni ovde saznate šta je sve potrebno da bi registrovali svoju firmu.
Šta ćeš naučiti na ovom kursu?
Naučićeš mnoge kljucne aspekte o koriscenju drustvenih mreža tokom ovog kursa. Prvo, shvatićete zašto je bitno da budete prisutni na društvenim mrežama i kako ih koristiti na pravi način. Takođe, naučićete kako treba da komunicirate sa korisnicima na društvenim mrežama na efikasan i razumljiv način.
Upoznaćete se sa različitim načinima na koje možete da zarađujete na društvenim mrežama i kako da pravilno upravljate tim sveobuhvatnim procesom. Kurs će vas upoznati i sa najčešćim greškama koje se dešavaju na društvenim mrežama i kako da ih izbegnete kako bi ostvarili uspešno prisustvo na društvenim mrežama.