Upoznaj društvene mreže

Društvene mreže su svuda oko nas, na našim kompjuterima, telefonima, u vestima, u priči sa prijateljima i porodicom. Neizostavni su deo našeg života. Sa stanovišta biznisa pružaju ti neverovatnu mogućnosti da upoznaš kupce, komuniciraš sa njima i na najbolji način im predstaviš ko ste, šta ste – kao firma, koje su vaše vrednosti i približite im vaše proizvode.

Ukoliko naučiš da koristiš društvene mreže na pravi način i razumeš potrebu korisnika, poslovne mogućnosti su gotovo neograničene.

Naučićeš: 

  • Zašto moraš biti prisutan/na na društvenim mrežama;
  • Kako koristiti društvene mreže na pravi način;
  • Kako komunicirati sa korisnicima;
  • Koji su sve načini zarađivanja na društvenim mrežama;
  • Koje su najčešće greške i kako da ih izbegneš.

Koje društvene mreže postoje?

Najpoznatije društvene mreže za koje ste sigurno čuli su:

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Linkedin
  • Twitter
  • TikTok

Društvena mreža sa najviše korisnika je Facebook, broj korisnika je 2.9 milijardi. Sledi Youtube sa 2.2 milijarde korisnika, Instagram sa 1.4 milijarde, potom TikTok sa preko 1 milijardu 

Oko 90% kompanija koje posluju online imaju barem dva kanala komunikacije na društvenim mrežama, dok 8 od 10 malih i srednjih biznisa imaju makar jedan kanal komunikacije.

Važno je da zapamtite – zbog broja korisnika koji su na društvenim mrežama, sadržaj koji se prikazuje korisnicima ordeđuju algoritmi, a ne ljudi. Društvene mreže funkcionišu po principu algoritma i oni određuju da li će neka objava proći bolje ili lošije, da li će postati viralna ili ne.

Kako iskoristiti društvene mreže u poslovne svrhe?

Danas više nije pitanje da se može zaraditi od društvenih mreža, već je pitanje kako?

Društvene mreže možete unovčiti na ova četiri načina:

  • Raditi za firmu
  • Tako što ćete postati Freelancer (linkovati ka članku)
  • Influencer Marketing
  • Prodaja usluga ili proizvoda preko društvenih mreža

Rad za firmu, odnosno agenciju podrazumeva fiksno radno vreme i stabilan izvor prihoda. Dobar je za početak rada jer učite osnove od iskusnijih članova firme dokle je mana što zarada često nije velika u početku i što fleksibilnost može biti na nižem nivou.

Freelance kao način da unovčite društvene mreže je sličan radu u firmi, samo što u ovoj opciji radite direktno za svoje klijente. Dosta je fleksibilniji način rada i zarada je u proseku veća. Mana je svakako nesigurnost, odnosno opcija da ostanete bez klijenata.

Influenser je osoba koja ima uticaj na svoju publiku na društvenim mrežama. Da bi postali influenser, morate biti kreativni i posvećeni svakodnevno svom radu. Ono što je najvažnije jeste da morate izgraditi zajednicu na društvenoj mreži koja vam veruje. Uglavnom je u pitanju jasno određena niša kojoj je mišljenje pojedinog influensera važno.

Broj pratilaca i lajkova nije odlučujući faktor kod uspešnosti influensera jer ponekad mikro influenseri (sa manjim brojem pratilaca) imaju veći uticaj od npr. poznatih ličnosti sa stotinama hiljada pratilaca.

Prodaja usluga ili proizvoda preko društvenih mreža se radi na mnogo načina. Jedan od njih je da na njima prikažete proizvod ili uslugu koju prodajete, istaknete njene prednosti i napišete utiske zadovoljnih korsnika. Društvene mreže su u ovom slučaju vaš alat da dođete do klijenata ili kupaca za svoj biznis.

Ljudi koji prodaju na društvenim mrežama obično beleže podatke o kupcima, a zatim te podatke upišu kroz neki sistem kao što je ERP, CRM ili website kako bi se narudžbina obradila i poslala kupcu. Ovde je savet je da od početka radite legalno, odnosno registrujete firmu u APR-u i ispratite sve zakone koje država Srbija propisuje. Klikni ovde saznate šta je sve potrebno da bi registrovali svoju firmu.

Šta ćeš naučiti na ovom kursu?

Naučićeš mnoge kljucne aspekte o koriscenju drustvenih mreža tokom ovog kursa. Prvo, shvatićete zašto je bitno da budete prisutni na društvenim mrežama i kako ih koristiti na pravi način. Takođe, naučićete kako treba da komunicirate sa korisnicima na društvenim mrežama na efikasan i razumljiv način. 

Upoznaćete se sa različitim načinima na koje možete da zarađujete na društvenim mrežama i kako da pravilno upravljate tim sveobuhvatnim procesom. Kurs će vas upoznati i sa najčešćim greškama koje se dešavaju na društvenim mrežama i kako da ih izbegnete kako bi ostvarili uspešno prisustvo na društvenim mrežama.

drustvene mreze

Lekcije

5. Zašto je važno odgovoriti na svaki komentar

Bilo da vodite neki biznis nalog na društvenim mrežama kao što su fejsbuk, instagram, linkedin ili tiktok, bilo da imate privatan profil, radite na sopstvenom brendiranju, želite da postanete ili već jeste influenser, komentari i interakcija sa pratiocima su jako bitni za vas.

POGLEDAJ LEKCIJU

10. Youtube

YouTube možete da iskoristite u promociji vašeg biznisa. Ukoliko ga pravilno koristite doći ćete do novih klijenata i korisnika usluga.

POGLEDAJ LEKCIJU

12. Youtube reklame

Youtube oglasi se podešavaju i vode preko google oglasne platforme. Osnovni tipovi oglasa su: TrueView, Non-skippable in-stream, Bumper instream, Sponsored card, Overlay i Display.

POGLEDAJ LEKCIJU

13. Linkedin

Linkedin je društvena mreža za profesionalce. Ona je i društvena mreža, ali i vaš digitalni CV. Ukoliko se bavite biznisom, preporuka je da na Linkedinu imate privatni profil, ali i stranicu za vaš biznis.

POGLEDAJ LEKCIJU

17. Tik Tok

Najbrža rastuća društvena mreža, koja trenutno privlači više pažnje po korisniku nego Facebook i Instagram zajedno. Specifično za TikTok je da okuplja nešto mlađu populaciju, najčešće između 16 i 24 godine.

POGLEDAJ LEKCIJU

18. Twitter

Ova društvena mreža nastala je 2006. godine i jedna je od najstarijih koje su i danas aktivne.
Osnovna prednost twitter-a je njegova brzina i viralnost. Twitter je uz TikTok najbrža društvena mreža, sadržaj se najbrže širi i stiže do velikog broja ljudi.

POGLEDAJ LEKCIJU

19. Pinterest

Pinterest je društvena mreža okrenuta vizualnom iskustvu. Ona je posebna zanimljiva ljudima koji se bave umetnošću, kao i zanimanjima kao što su grafički dizajner i web dizajner.

POGLEDAJ LEKCIJU

20. Reddit

To je kanal koji možete iskoristiti pre svega zbog toga što ga retko koji brend ili kompanija koristi za promociju biznisa. Redit vam omogućava da konzumirate sadržaj koji vam je interesantan podelom po definisanim tredovima, odnosno oblastima interesovanja.

POGLEDAJ LEKCIJU

21. Clubhouse

Clubhouse je najnovija društvena mreža od svih navedenih. Ona je krenula na bazi ekskluziviteta samo za Apple uređaje i samo po pozivu. Taj ekskluzivitet je na neki način stvorio inicijalni baz, odnosno širenje i priču o ovoj društvenoj mreži.

POGLEDAJ LEKCIJU

Za koga je ovaj kurs napravljen?

Ovaj kurs je napravljen za sve one koji žele da nauče više o društvenim mrežama i da svoje poslovanje razvijaju putem njih.

Objašnjava osnovne pojmove i razlike između društvenih mreža i pomaže da poslovanje podignete na veći nivo.

Ukoliko ste stručni u bilo kojoj oblasti i želite da napravite sopstveni biznis, znanje o društvenim mrežama će ti biti od velike pomoći na tom putu.

Šta je GOstudy?

GoStudy je škola digitalnog preduzetništva u kojoj ćete moći da, potpuno besplatno, pristupite velikoj bazi znanja u vezi digitalnog marketinga i digitalnog preduzetništva. Bez obzira na stepen znanja iz ovih oblasti, kurs je prilagođen baš svima – i onima koji imaju neki stepen znanja, ali i onima koji žele o ovome da uče. Zato volimo da kažemo da su u našu online zajednicu baš svi dobrodošli!

Putem dostupnih kurseva steći ćete u praksi primenljiva znanja o content marketingu, digitalnom marketingu uopšte, o tome kako to funkcionišu društvene mreže i kako se kreiraju kvalitetne i uspešne e-mail kampanje. Poslušajte i delove posvećene digitalnom preduzetništvu, jer svakome ko je preduzetnik ili želi to u budućnosti da postane, ovo je nešto što će vrlo koristiti. Čućete dosta toga o tome koje su sve poreske olakšice dostupne, koji su to alternativni izvori finansiranja i još mnogo korisnih stvari koje bismo i sami voleli da smo pre mnogo godina mogli na ovako jednostavan način da saznamo.

Iskoristite dostupne informacije – registrujte svoj korisnički nalog na našoj platformi i počnite još danas!

GOstudy sertifikat

Položi test i preuzmi GOstudy sertifikat.
Steknite GOstudy sertifikat koji potvrđuje vaše znanje i veštine.
Test ima 23 pitanja, vreme za izradu je 45 minuta.

Za koga je ovaj kurs napravljen?

Naši predavači, eksperti dokazani kroz praksu i sa dugogodišnjem iskustvom u digitalnom poslovanju, vode vas kroz svaku lekciju i omogućavaju vam da ceo proces savladate na što jednostavniji način.

Slični kursevi