Prilikom započinjanja poslovanja, ono na šta treba da računaš su administrativni troškovi koji prate procedure registracije biznisa. Nakon toga slede i fiksni mesečni troškovi na račun poreza i doprinosa za koje te država duži sa prvim danom započinjanja biznisa.
U nastavku predavanja bavićemo se ovim inicijalnim i fiksnim mesečnim troškovima, kako bi mogao/la bolje da isplaniraš svoje poslovanje.
Naučićeš:
- Koliko ti je novca potrebno za otvaranje firme;
- Koliko je novca potrebno odvojiti na fiksne mesečne troškove – za knjigovođu i banku;
- Koje sve vrste oporezivanja postoje i koliko treba da platiš na račun poreza i doprinosa;
- Na koje sve poreske olakšice možeš da računaš.
Šta su troškovi poslovanja?
Prilikom započinjanja poslovanja, ono na šta treba da računate su administrativni troškovi koji prate proceduru registracije biznisa.
Prvi korak jeste postupak registracije u Agenciji za privredne registre (APR). Za postupak registracije osnivanja plaća se naknada koja iznosi 4.900 dinara. Prilikom podnošenja prijave za osnivanje uplaćuje se i naknada za registraciju i objavljivanje osnivačkog akta u iznosu od 1.000 dinara. Dodatno, za rezervaciju naziva firme, opciono naknada iznosi još 1.000 dinara.
Ukoliko se registrujete kao preduzetnik troškovi su niži: 1500 dinara ukoliko se registrujete na šalteru, odnosno 1000 dinara za elektronsku registraciju.
Nakon toga slede i fiksni mesečni troškovi na račun poreza i doprinosa za koje vas država duži sa prvim danom započinjanja biznisa.
Kako iskoristiti znanje o poslovnim troškovima?
Kada znate svoje poslovne troškove na samom početku biće lakše da organizujete raspodelu budžeta koji je na raspolaganju.
Uz kurs o poslovnim troškovima upoznaćete se sa više načina poslovanja i lakše ćete prepoznati koji oblik da izaberete u svojoj situaciji.
Osim samog otvaranja preduzeća, moguće je i registrovati preduzetnika sa paušalnim oporezivanjem ili vođenje poslovnih knjiga po sistemu dvojnog knjigovodstva.
Takođe su manje šanse da se pojavi neki nepredviđeni trošak u poslovanju.
Šta ćete naučiti na ovom kursu?
Na kursu o troškovima poslovanja naučićete osnovne aspekte vezane za finansijski aspekt vođenja firme. Saznaćete koliko novca je potrebno za otvaranje firme, kao i koliko novca treba odvojiti za fiksne mesečne troškove kao što su knjigovodstvo i bankarske usluge. Takođe, bićete upoznati sa različitim vrstama oporezivanja i iznosima poreza i doprinosa koje je potrebno platiti. Kurs će vam pružiti informacije o mogućim poreskim olakšicama na koje možete da računate kako biste smanjili svoje poreske obaveze i sebi povećali šansu za uspeh.