Podeli sa drugima!

KAKO DA STVORITE JEDINSTVENO KORISNIČKO ISKUSTVO?

Često dolazi do sukoba ljudi i sektora u nekim organizacijama zbog nedostatka jedinstvene strategije.

Kod multi-channel-a je naglasak na kanalima i obično se proces završi tako što se identifikuje kanal koji bolje ili lošije prodaje i onda se shodno tome redukuju budžeti, menja se strategija, okreće se ka kanalima koji donose bolje rezultate.

Omni-channel smanjuje kompetitivnost između kanala i tretira svaki kanal kao deo tima i celine. Postavlja u centar korisnika. Sve je podređeno njegovom jedinstvenom iskustvu. Kupca vodimo kroz putovanje gde se on upoznaje sa proizvodom ili uslugom. To se realizuje kroz kupovinu, kupac bude zadovoljan, preporučuje taj proizvod, uključujemo ga u lojaliti program i on nastavlja da kupuje.

Šta je dobar primer za Omni-channel marketing?

Svuda vidite reklamu za McDonalds, na društvenim mrežama, bilbordima, televiziji. Možete da poručite hranu iz McDonald’s-a putem Interneta, oni vam dostavljaju na kućnu adresu i vi uz hranu dobijete jedan flajer na kome je predstavljena mobilna aplikacija koju treba da skinete preko preko QR koda da biste dobili određene benefite. Kada skinete aplikaciju na njoj imate kupone koje možete iskoristiti u restoranu. Kada odete u restoran, uz aparat prislonite aplikaciju, očitate kupon i na kasi vam se obračunava popust.

Ciklus se nastavlja, kupac dobija poruke i kupone, i time se gradi lojalnost.

Oni su proveli kupca kroz različite kanale do konačne prodaje ili više mogućih prodaja, a svi ti kanali su se nadovezivali jedan na drugi i dopunjavali.

U našem primeru kupac je prošao kroz društvene mreže, bilborde, online prodaju, flajere, aplikaciju i restoran. Sve je to bio deo njegovog jedinstvenog korisničkog iskustva. On je sve vreme znao da je u pitanju McDonald’s, da je sve povezano i znao je benefite koje dobija. To je jako bitno, jer se kupuje zbog benefita.

Dodatna korist za firmu je da dobija značajne podatke. Prikupljaju se podaci o kupcu, ko je, šta je, koje su njegove aktivnosti, dnevne potrebe, koliko često kupuje… Na osnovu toga mogu da se kreiraju dodatne potrebe, benefiti i rešenja za probleme kupca.

Primenite ovo što ste pročitali na vašem proizvodu ili usluzi i videćete bolje rezultate. U međuvremenu detaljnije o ovoj temi i Marketing strategiji pogledajte na GOstudy platformi.

Podeli sa drugima!

Srodni blogovi

ŠTA JE TVOJE ZAŠTO?

SAZNAJ ZAŠTO JE MAPIRANJE KUPACA PREDUSLOV ZA PRODAJU

Šta je socijalno Preduzetništvo?