Podeli sa drugima!

GERILA MARKETING JE MOŽDA IDEALNO REŠENJE ZA TEBE

Šta je gerila marketing?

To je promotivna aktivnost ili kampanja pomoću koje uz malo uloženog novca možeš postići veliki efekat i privući pažnju ciljnoj grupi ili široj javnosti.

Svaka dobra gerila marketing aktivacija treba da sadrži tri elementa.

Prvo, niski troškovi. Ta kampanja treba da bude vrlo jeftina, nekad čak bez ikakvih ulaganja.

Drugo, element iznenađenja. To znači da treba da prirediš pozitivno iznenađenje tvojoj ciljnoj grupi pomoću koga ćeš privući pažnju i izazvati interesovanje za ono što tvoj brend, proizvod ili usluga treba da komunicira.

Treći element je širok doseg, odnosno auditorijum. Pomoću gerila marketinga želiš da dođeš do povećanja svesti o tvojoj usluzi ili proizvodu. Ukoliko je aktivacija zanimljiva uvek će neki mediji, poznate ličnosti i influenseri preneti vest o tvojoj kampanji.

Postoje različite vrste gerila marketinga, od outdoor marketinga gde se koriste bilbordi, panoi ili bilo koje postavke na otvorenom, do nekih aktivnosti gde ljudi ili maskote dele promo materijal, zatim performansi, gluma, u otvorenim ili zatvorenim prostorima i naravno internet, koji daje potpuno nove mogućnosti za gerila marketing.

Daću vam sada nekoliko primera na svetskom nivou kako se radi gerila marketing.

Po kreativnosti prednjači filmska industrija, te tako za seriju Sopranovi imamo promo aktivnost gde prolazi neki njujorški taksi i u gepeku vidimo ruku koja viri i koja predstavlja leš. To je sjajan način na koji je HBO predstavio ovu seriju.

Takođe, film Kill Bill je imao jako zanimljivu kampanju gde je ono silno prskanje krvi stavio u 3d kontekst na bilbordima i tako najavio film.

Jedna velika kompanija koja u svom portfoliu ima i čuveni izbeljivač veša je svoj proizvod predstavila tako što je na prljavom pešačkom prelazu gde su umesto belih pruga one bile sive, crne, prljave napravila jednu jarko belu i čistu prugu i na nju stavila logo tog izbeljivača.

Kompanija Najki je takođe imala zanimljivu kampanju kada je na nekoliko klupa u parkovima postavila znak „nike“. Na tim klupama nije moglo da se sedne, bila je ispisana poruka „nike run“. Dakle, neko ko bi hteo da sedne na klupu, video bi natpis i to bi bila jasna poruka da ne treba da se sedi, već da treba da se kreće ili trči, a to je u skladu sa sportskim navikama koje brend komunicira.

Verovatno najpoznatiji primer gerila marketinga je kampanja kompanije McDonalds, kada su umesto klasičnog pešačkog prelaza iscrtali pomfrit.

Gerila marketing se naravno koristi i u Srbiji, pa tako imamo jedan zanimljiv primer kada su glumci jednog pozorišta glumili taksiste. Ljudi su regularno ulazili u taksi i nisu znali o čemu se radi, bila je u pitanju skrivena kamera, a glumci su pričali dogodovštine iz njihovog života, koje su zapravo bile Šekspirove predstave. Putnici su bili u čudu kako se to dešava nekom u stvarnom životu. Na kraju vožnje glumci su delili karte za te predstave.

Kreativom privuci pažnju i postavi temu koja je donekle kontroverzna. Na taj način ćeš podstaći reakcije, rasprave, deljenja i slično.

Koristi video kao format, jer on potencijalno može imati veći doseg nego tekst ili vizual.

Više o Gerila marketingu i ostalim strategijama pogledaj na GOstudy platformi.

Podeli sa drugima!

Srodni blogovi

KOJU GREŠKU LJUDI NAJČEŠĆE PRAVE NA DRUŠTVENIM MREŽAMA?

ULOŽI U SEBE, STEKNI SPOSOBNOSTI I PREDUZMI AKCIJU

KONCEPT DVA SVETA – SUŠTINA STORYTELLINGA