Podeli sa drugima!

DA LI KOMUNICIRATE NASUMIČNO ILI PLANSKI?

Razlika je ogromna i pre svega se ogleda u prodajnim rezultatima.

Planska komunikacija je zasnovana na strategiji komunikacije, a njen značajan deo predstavljaju ključne poruke, odnosno komunikacioni okvir.

Ključne poruke su one koje ponavljate u gotovo svim vašim objavama, na svim kanalima komunikacije, bilo da su u pitanju društvene mreže, mejlovi, web sajt, bilbordi, članci u novinama…

To su poruke koje kupcima ulaze u uši, one koje kupci vezuju za vaš brend, proizvod ili uslugu.

Ključne poruke pre svega treba da budu u vezi sa vašim USP-em, odnosno Unique Selling Proposition-om. To je vrednost koja vas izdvaja od konkurencije, vaša jedinstvena vrednost koju nudite korisnicima.

Poruke koje se tiču cene, kvaliteta, brzine su uobičajene za većinu firmi, ali nisu jedinstvene, nekad izazivaju i nepoverenje. Najbolje da vaše poruke budu specifične i da se vi na taj način diferencirate u odnosu na konkurenciju.

Koncept ćete najbolje razumeti kroz primer picerije koja radi dostavu.

Prva poruka koju oni mogu da komuniciraju je „dostava na Novom Beogradu u roku od 30 minuta od trenutka poručivanja“.

To je nešto što nema gotovo niko od konkurencije, a izdvajate se u brzini, što je ljudima jako važno prilikom dostave hrane. Ovu poruku treba komunicirati kroz svaku objavu.

Druga poruka može biti „Pica za vegane“.

Zašto smo uzeli ovaj primer? Zato što sužava ciljnu grupu, ali isto tako vama daje specifičnu vrednost. Ukoliko ste specijalizovani za veganske pice bićete dobri u tome. Kroz istrajnu komunikaciju i kvalitet vezaćete specifičnu ciljnu grupu za vas i oni će biti vaši brend ambasadori.

Treća poruka je „Pice se prave samo od 100% organskih sastojaka“.

Ovaj pristup je moderan, zanimljiv i pravi razliku. Organski sastojci se lako mogu povezati sa veganskim picama i na taj način imate priliku da napravite pleme sledbenika koje deli iste vrednosti.

Kako komunicirati poruke?

Tako što će poruke kroz svaku objavu na društvenim mrežama, mejl, tv reklamu, bilbord… uvek komunicirati ove tri stvari.

Menjaće se formati i naslovi. Negde će naglasak biti na brzini dostave, a negde će to pisati na kraju. Negde će veganska pica i organski sastojci biti u istoj rečenici, a negde naglašeni odvojeno. Eksperimentisaćete, videćete šta najbolje prolazi, ali od glavnih poruka se ne odustaje.

Kreirajte komunikacioni okvir i jasno komunicirajte svoje vrednosti vašim kupcima i pratiocima!

Podeli sa drugima!

Srodni blogovi

ŠTA TI JE CILJ?

Internet Prodaja – Kako razviti svoj biznis?

ZNAČAJ STRPLJENJA I KONSTANTNOSTI U DIGITALU