Budi pametan – postavi pametne ciljeve

Postavljanje ciljeva je osnovna aktivnost na kojoj gradite vaš uspeh.

Jedna od poznatih tehnika je postavljanje SMART ili pametnih ciljeva.

Ciljevi treba da budu:

1. Specifični
2. Merljivi
3. Dostižni
4. Realni i Relevantni
5. Vremenski određeni

Krenućemo od individualnog cilja.

Želite da budete uspešni na poslu. To nije specifičan cilj. Šta znači biti uspešan? To je subjektivna kategorija i ima prostora za slobodno tumačenje. Da li je to količina prodatih artikala ili uspostavljanje odnosa sa kolegama ili to da se vi osećate prijatno i komforno.

Ako nam je parametar prodaja, onda postavljate cilj na sledeći način. Hoću da budem uspešan prodavac na poslu, da prodam 100 zidnih grejalica u narednih mesec dana.

To je specifičan cilj iz razloga što ste definisali parametre, kao što su vaša definicija uspešnosti, zatim konkretizovali na koje artikle se to odnosi i kvantifikovali broj artikala i vremenski period.

Sledeći element je merljivost. Ne možete da kažete „hoću da prodam mnogo proizvoda“, jer reč „mnogo“ predstavlja subjektivnu kategoriju i nije ista za vas, vašeg kolegu ili za vašeg nadređenog, već treba da kažete tačan broj, a to je 100 u našem primeru.

Da li je taj cilj dostižan i kako ćemo ga ostvariti? Ukoliko ste prošli mesec prodali 80 artikala, a plan za ovaj mesec je 100, to izgleda dostižno, ali ako ste prošli mesec prodali 10, onda taj cilj deluje nedostižno već u samom startu. Ukoliko ste prošli mesec prodali 150, a za ovaj planirate 100, to opet nema smisla.

Sledeći parametar je da cilj bude realan i relevantan. Da bismo prodali određene količine artikla treba nabavka da bude stabilna, da tog artikla ima na stanju, da postoji potražnja itd. Takođe, treba da bude relevantno za vas i za vašu poziciju. Ako ste vi prodavac dečije opreme, onda je za vas prodaja grejalica irelevantna.

Na kraju cilj treba da bude vremenski uokviren da bi imao smisao. Taj vremenski period može biti dan, nedelju dana, mesec ili godina. Složićete se da nije isto prodati 100 artikala mesečno i 100 artikala godišnje.

Kada pričamo o timskim ili kompanijskim ciljevima situacija je jako slična.

Povećanje prodaje nije dobar cilj.

Dobar cilj je definisan na sledeći način: „Od prodajnog tima koji čine Jelena, Goran i Zorica očekuje se da tokom prvog kvartala 2024. godine sprovedu akciju rebrendiranja u objektima u Kikindi, Zaječaru i Čačku po utvrđenom planu i dinamici. Pri tome će na raspolaganju imati sledeće resurse:… Očekuje se da će akcija rezultovati rastom prometa u objektima tokom drugog kvartala 2024. godine za 5% u odnosu na isti period prethodne godine.“

Nije toliko teško imati pametan cilj, a lakše ga je pratiti i ostvariti.

Više o pametnim ciljevima učite na GOstudy platformi.

Slični blogovi

Optimizuj Instagram i TikTok sadržaj: novi video formati i safe space template

TikTok reklame – prilika da tvoj brend osvoji tržište!

Video sadržaj – kralj digitalnog sveta