Podeli sa drugima!

Šta je Internet Marketing?

Ako Vas zanima kako funkcioniše internet marketing i na koji način može da se iskoristi u svrhu postizanja što boljih rezultata u prodaji, onda je ovaj blog baš za Vas! Ono što je druga dobra vest jeste ta da za Vas imamo pripremljene besplatne video lekcije na ovu temu, pa kako se znanje dobro usvaja i kroz slušanje – pozivamo Vas da ih pogledate.

U nastavku slede kraća objašnjenja šta sve to spada u internet marketing – popularnu formu marketing a na internetu.

Vrste Internet Marketinga?

Da bi internet marketing kao celina najbolje fukcionisao, potrebno je da svi njegovi elementi budu usklađeni na pravi način. U kojim oblicima se sve internet marketing javlja, saznaćete uskoro!

Društvene Mreže

Marketing na društvenim mrežama ili social media marketing je vrsta marketinga koji se sprovodi na mrežama poput Facebooka, Instagrama, Twittera, TikToka ili LinkedIna, za potrebe promocije proizvoda ili usluga. Cilj je privući pažnju potencijalnih kupaca i ostvarenje veće prodaje, a namera može biti i  postizanje većeg saobraćaja na sajtu, širenje svesti o brendu, povećanje broja pratilaca i širenje zajednice na nalozima i sl.

Više o tome kako funkcionišu društvene mreže pogledaj u OVOM KURSU.

Plaćeni Marketing

Plaćeni marketing ili plaćeno oglašavanje je vrsta internet marketinga u kojoj se plaća za promociju proizvoda ili usluge. To se postiže kroz različite oblike oglašavanja, poput oglašavanja na Google-u ili kroz plaćene reklamne kampanje na društvenim mrežama ili aplikacijama. Oglasi se mogu plasirati i na YouTube, a po formi mogu biti statični, animirani ili u formi videa. Plaćeni marketing omogućava oglašivačima da ciljaju određenu publiku, koja može da ima jasno definisano ponašanje i navike, prateći učinkovitost oglašavanja. Ovaj oblik marketinga zahteva planiranje budžeta i njegovu pametnu preraspodelu.

Search Engine Optimizacija

SEO (Search Engine Optimization) je proces optimizacije web stranice za što bolje organsko (neplaćeno) rangiranje u rezultatima pretrage. To se postiže kroz različite tehnike kao što je optimizacija ključnih reči, optimizacija meta opisa i naslova i drugih elemenata web stranice. Optimizacija uključuje i veliki broj radnji koje se vrše i mimo sajta, a sa ciljem njegovog što boljeg pozicioniranja. Dosta rada je potrebno preduzeti da bi se optimizacija sajta sprovela na pravi način, a svemu tome je, naravno, potrebno i vreme. U SEO, kao najbolje dugoročno rešenje za dobru poziciju u organskoj pretrazi, potrebno je kontinuirano ulagati, ali uvek imajte na umu da će Vam te akcije omogućiti da konstantno budete prisutni online. Cilj ovakve vrste optimizacije jeste povećati vidljivost stranice, a kao posledicu toga učiniti i da prodaja proizvoda ili usluga bude veća.

E-mail Marketing

E-mail marketing je upotreba mejla za promociju proizvoda ili usluga, uspostavljanje odnosa sa klijentima i povećanje interakcije i ostvarenja veće stope konverzije. Ovde se podrazumeva slanje personalizovanih mejlova velikom broju pretplatnika, sa ciljem da se isti konvertuju u kupce ili klijente usluga koje se promovišu. Na ovaj način, primaoci mejlova se mogu informisati o aktuelnim popustima ili akcijskim ponudama, proširenju asortimana proizvoda i usluga ili pak o nekoj drugoj temi koja je važna za sve koji se nalaze na mailing listi nekog brenda.

Saznajte više o e-mail marketingu na našem BESPLATNOM KURSU.

Content Marketing

Content marketing je strategijski marketing pristup usredsređen na stvaranje i distribuciju relevantnih sadržaja koji su kreirani za jasno definisanu publiku, a čiji je cilj da se podstakne željena akcija od publike. Sadržaj može biti u mnogim formama, uključujući blog postove, video zapise, infografike ili sadržaj za društvene mreže. Uspešna content marketing kampanja zahteva pažljivo planiranje, kao i istraživanje publike, osmišljavanje, kreiranje i distribuciju sadržaja i neprestanu analizu učinka, na osnovu koje se pravi strategija za dalji rad na poboljšanju rezultata. Uz dosta testiranja i osluškivanja potreba publike, strategija se usavršava, a to dovodi do postizanja željenog rezultata.

Koji su osnovni poslovni modeli

Kako uklopiti da cela strategija internet marketinga funkcioniše baš kako treba i što je najvažnije, čime se voditi do tog cilja?

Pre nego što predstavimo prodaju proizvoda i usluga ko dva najčešća poslovna modela u internet marketingu, pomenućemo i 4C model, kao jedan od markentiških modela koji može pomoći u tome da prepoznate šta je ključno za dobru kampanju. Ovde su uključena četiri faktora, a to su: content (sadržaj), communication (komunikacija), context (kontekst) i community (ciljana publika).

  • Content (sadržaj) se odnosi na kreativan i relevantan sadržaj koji privlači i zadovoljava potrebe publike.
  • Communication (komunikacija) obuhvata način na koji se poruka prenosi i kako se komunicira sa ciljnom publikom.
  • Context (kontekst) se odnosi na okruženje u kojem se poruka prenosi, uključujući vreme, mesto i odbarani kanal komunikacije.
  • Community (ciljana publika) odnosi se na jasno definisanu publiku kojoj se poruka prenosi.

Model W.I.S.E. je još jedan način definisanja najvažnijih segmenata koji, kada su u međusobnom skladu, služe za povećanje proizvoda i usluga. Faktori ovog modela su: web sajt content (sadržaj na sajtu), interactivity (interakcija), search engines visibility (vidljivost na pretraživačima) i effectiveness (efekti za povećanje konverzije).

  • Web site content (sadržaj na sajtu ili stranici) bi trebao da bude kvalitetan i u bliskoj vezi sa temom koja se proteže  kroz marketing kampanju.
  • Interactivity (interakcija) podrazumeva podsticanje i rad na održavanju interakcije sa publikom.
  • Search engines visibility (povećanje vidljivosti na pretraživačima) podrazumeva strategije za povećanje vidljivosti na pretraživačima, kako bi proizvodi i usluge koje se plasiraju bile što dostupnije za publiku kojoj su potrebni. Što veća vidljivost u rezultatima pretrage – veća je mogućnost za povećanje stepena konverzije.
  • Effectiveness (efekti) podrazumeva sve one radnje kojima se povećava broj definisanih konverzija, bilo da se radi o prodaji proizvoda ili usluge ili o nekoj drugoj željenoj radnji koja je definisana kao cilj koji treba postići.

Prodaja Proizvoda

Prodaja proizvoda je jedan od najčešćih poslovnih modela u internet marketingu. Ova strategija se temelji na prodaji direktno korisnicima putem interneta, a najčešći načini prodaje su:

  • E-commerce – prodaja proizvoda putem online prodavnice.
  • Affiliate marketing – partnerstvo sa drugim sajtovima ili blogovima za promovisanje proizvoda i dobijanje provizije za svaku prodaju.
  • Dropshipping – prodaja proizvoda bez potrebe postojanja skladišta za tu robu, na taj način što se roba direktno šalje od dobavljača do kupca.
  • Prodaja na društvenim mrežama – prodaja proizvoda direktno korisnicima na društvenim mrežama.
  • Prodaja preko market place-a kao vid prodaje putem popularnih online platformi koje su kreirane u tu svrhu (Amazon, eBay, itd.).
  • U svim ovim slučajevima, cilj je povećanje konverzije, pružanje kvalitetnih informacija o proizvodima i olakšati proces kupovine.

Prodaja Usluga

Prodaja usluga, pored prodaje proizvoda je još jedan od poslovnih modela koji se sve češće koristi u današnje vreme.

Ovaj model se temelji na prodaji usluga direktno korisnicima putem interneta, a to je moguće putem sledećih kanala prodaje:

  • Online konsultacije – prodaja usluga konsultacija putem interneta, koja može biti vezana za veliki broj niša.
  • E-learning – prodaja usluga edukacija i obuka putem interneta.
  • Freelancing – prodaja usluga freelancera putem online platfomi koje su za to namenjene, kao što su (Upwork, Freelancer, i sl.). Ako Vas zanima više o tome kako freelancing funkcioniše, pozivamo Vas da pročitate naš blog na tu temu. Potražite ga NA LINKU.
  • SaaS (Software as a Service) – prodaja softverskih usluga kroz mesečnu pretplatu ili putem jednokratnog plaćanja za tu uslugu.

Kao i kod prodaje proizvoda, i kod prodaje usluga je potrebno pružiti najkvalitetnije informacije o uslugama i olakšati proces prodaje.

Gde naučiti Internet Marketing?

Internet marketing je vrlo dinamična oblast u kojoj se uvek događaju promene i gde je vrlo važno pratiti aktuelne trendove. Najbolji put do znanja o internet marketingu vodi kroz praksu i kroz praktično savladavanje svih izazova na koje se svakodnevno nalazi u svim oblastima internet marketinga. A pre svega, važno je postaviti dobre teorijske osnove i učiti na pravi način, od proverenih mentora.

GoStudy, škola digitalnog preduzetništva, u ovome pohodu može da Vam u potpunosti pomogne! Zašto to kažemo? GoStudy je mesto gde se uči, gde imate priliku da napredujete i da samostalno obavljate sve poslove u vezi digitalnog marketinga, preduzetništva i poslove iz e-commerce sfere. Kroz pripremljeni video materijal, uvodimo sve polaznike u svet interneta i digitalnih tehnologija, pružajući im alate za unapređenje sopstvene karijere.

Video materijal je segmentiran u module koji obrađuju određenu temu, obuhvatajući više video lekcija. Na jednostavan i vrlo razumljiv način, naši predavači, koji iza sebe imaju bogato višegodišnje iskustvo u praksi, preneće svoja znanja i iskustva svima koji su doneli odluku da ulože vreme u svoju edukaciju i da više saznaju kako internet marketing i digitalno preduzetništvo funkcionišu. Bez obzira na to da li imate neka pređašnja znanja o internet marketingu i preduzetništvu, sve GoStudy edukacije pripremiće Vas za uspešan nastup na internetu i za odličan poslovni start!

Započnite svoju edukaciju besplatno uz GoStudy! Istražite sve kurseve na temu društvenih mreža, content marketinga, e-mail marketinga, internet prodaje, svega u vezi preduzetništva i kako na najbolji način možete da zaštitite svoju inovaciju. Za ovu poslovnu edukaciju Vam je potrebna samo dobra volja i registracija na našu platformu. Da li ste spremni?

Podeli sa drugima!

Srodni blogovi

KLIKNI I PROČITAJ MEJL! CTA ILI CALL TO ACTION

Šta je piksel?

ŠTA SVAKA DOBRA PRIČA IMA?