Podeli sa drugima!

Šta je Copywriting?

 Da li znate ko je David Ogilvy  i da li znate da je njegov citat „At 60 miles an hour the loudest noise in this new Rolls-Royce comes from the Electric Clock“? Zatim, Leo Burnett i njegov legendarni Marlboro Man! Ovo su dva velikana iz perioda copywritinga iz prošlog stoleća sa svojim upečatljivim kreacijama iza kojih stoje veštine vrhunskog copywritinga. Svetski poznate kampanje vodećih brendova bile su uspešne i početkom XX veka, a danas su ostale upamćene kao primeri najboljih marketinških poteza upravo iz razloga što su počivale na pažljivo biranim rečima.

Copywriting je proces pisanja teksta sa ciljem da se privuče pažnja određene publike kako bi se motivisala na preduzimanje željene akcije. Ova akcija može biti bilo šta, od kupovine proizvoda ili usluge, do popunjavanja obrasca ili pretplate na newsletter. Copywriting veštine možete primetiti u bilo kojem obliku, uključujući reklame, prodajne stranice, bilborde i drugi marketinški materijal. Dobro napisan tekst treba da privuče pažnju svoje publike, da izazove njihovo interesovanje, da im pruži informacije o proizvodu ili usluzi, da stvori potrebu ili želju da oni to poseduju, i da ih podstakne da preduzmu željenu akciju.

Šta radi Copywriter?

Copywriter je onaj koji se bavi copywritingom i koji stvara tekstove o čijim smo karakteristikama već pisali. On je neko ko razume publiku kojoj se obraća i za koju kreira sadržaj, bilo da je u formi poruke ili teksta, prodajne stranice ili brošure. Forma u kojoj se umeće copywritera ispoljava je različita, ali suština u ovom poslu ostaje ista – poruka treba da bude prepoznata i interpretirana tako da publika oseti želju ili potrebnu da preduzme određenu akciju.

Osobine dobrog Copywriter-a?

Dobar copywriter je kreativan i dobro poznaje gramatiku i jezik na kojem piše, razume ciljnu publiku, poseduje vrhunsku veštinu u pisanju, sposoban je da se prilagodi različitim vrstama sadržaja, ima elana za istraživanje, a strpljenje i upornosti su mu dodatne pozitivne karakteristike. On razume svoju publiku, poznaje njena očekivanja, strahove i potrebe. Vešt je u pisanju i ima dara za dobar rečenični složaj.. Najveći deo ovih osobina počiva na nečemu što se može vremenom steći ili naučiti, ali da bi celina bila potpuna potrebno je imati i malo dara. Dar bez vežbanja i rada ne znači previše, pa kako bi se došlo do uspeha u ovom polju, i da bi se copywriter izdvojio svojom posebnošću – tu posebnost mora godinama da neguje i unapređuje. Copywriteri su ljidi koji najčešće od malih nogu dosta čitaju, a u tom hobiju tokom godina pronalaze sve više inspiracije za svoja dela.

Kojim tehnikama mora da ovladava Copywriter?

Znanje o tome ko je publika kojoj se copywriter kroz napisano obraća je vrlo važno. Da bi se publika dobro upoznala, poznavanje psihologije je nezaobilazno, a copywriter je svestan da psihološki faktori utiču na odluke i ponašanje potrošača i zna kako da iste iskoristi u svoju korist. Kreativnost i umeće pisanja je ono što pokreće svaki uspešan tekst, koji je potrebno da bude pisan u skladu sa odabranom formom. Povrh svega, ako copywriter kreira sadržaj za online okruženje, tada mora da bude upoznat sa osnovnim principima SEO (Search Engine Optimization) i da koristi ključne reči i druge tehnike kako bi optimizovao sadržaj za pretraživače. Poznavanje brenda za koji se piše nije ništa manje važno, jer je potrebno pisati u skladu sa brendom klijenta, koristeći odgovarajući ton, kako bi se osiguralo da tekstovi  prezentuju vrednosti i identitet brenda. I za kraj, možda i najvažnije od svega – copywriter treba da zna kako da privuče i zadrži pažnju kroz kreiranje upečatljivog i efektnog naslova od kojeg sve kreće. Zato svi koji se bave copywritingom posebnu pažnju poklanjaju kreiranju dobrog naslova i na to im treba zaista puno vremena, truda i posvećenosti.

Handsome wondering concentrated young businessman sitting at the office desk writing down something to notebook with a pencil. Looking at camera. Isolated on white background.

Sada ćemo malo detaljnije da obrazložimo pojedinačne tehnike kojima bi svaki copywriter trebao dobro da barata.

Poznavanjem ciljne publike  

Poznavanje ciljne publike je ključno za uspeh copywriting-a. Copywriter mora da ima jasnu sliku o tome kome se obraća i kakve su potrebe i želje te publike. Poznavanje ciljne publike omogućava copywriteru da prilagodi sadržaj tako da bude privlačan, koristan i relevantan za publiku, jer kada copywriter poznaje svoju publiku, može da kreira sadržaj koji će upravo ta publika poželeti da pročita ili pogleda. Takođe, poznavanje ciljne publike omogućava copywriteru da odabere odgovarajući ton i stil pisanja, kao i da odabere najefektivnije kanale za distribuciju sadržaja. U te svrhu, istaživanje i analiza publike su jedan od koraka koji vodi ka što boljem razumevanju skupine ljudi kojoj se obraća.

Storytelling

Umeće storytellinga je vrlo cenjena veština izražavanja i pričanja priče na određenu temu, stvarajući sa publikom emotivnu povezanost i prenoseći informacije na razumljiv, pamtljiv i inspirativan način.

Zašto je storytelling efikasan u povezivanju sa publikom i kao takav odličan način za predstavljanje brenda ili za prodaju? Zato jer ljudi prirodno gravitiraju ka pričama. Kada čujemo priču, naš mozak se aktivira na način koji nas čini aktivnim učesnicima u priči. To znači da priče mogu da aktiviraju naše emocije, podstaknu nas na akciju i da se zadrže u našem sećanju duže vremena.

U marketingu i reklamiranju, storytelling se koristi kako bi se stvorila emocionalna veza između brenda i potrošača. Cilj je da se pričom istaknu vrednosti i karakteristike brenda, i da se pokaže kako brend može da uz plasirani produkt ili uslugu reši problem ili zadovolji određenu potrebu publike.

SEO optimizacija

Kada se pominje SEO optimizacija u copywritingu, tada se misli na proces pisanja sadržaja koji je optimizovan za pretraživače, što znači da će ga pretraživači bolje prepoznati i rangirati na poziciji koja je u što višim rezultatima pretrage za ključne reči koje su relevantne za pisani sadržaj.

Ovde je osnova svega fokusiranost na određene ključne reči koje su odabrane za pozicioniranje sadržaja, a koje imaju dobar broj mesečnih pretraga i relativnu lakoću za poziciniranje. Suština u copywritingu jeste na što prirodniji način uklopiti potrebne ključne reći ili fraze u tekst koji se kreira, tako da se kroz kvalitetan sadržaj za čitaoce plasiraju korisne informacije. Korisnost teksta je važna jer će takvi tekstovi generisati veći broj poseta i samim tim dolazi se do toga da takve tekstove pretraživači rangiraju bolje jer su oni za korisnike relevantni.

Pored kvaliteta sadžaja i ključnih reči, interno i eksterno linkovanje ka drugim stranicama sa relevantim sadržajem unutar istog ili različitog sajta pomaže pretraživaču da još bolje razume sadržaj i temu o kojoj se pisalo. Primera radi, ako sada pišemo o optimizaciji za pretraživače, srodna tema ovoj bi bio digitalni marketing. Zato, ako Vas je ovaj tekst zainteresovao za bilo koji segment digitalnog marketinga, onda možete naučiti sve o njemu kroz naše besplatne kurseve.

Poznavanje društvenih mreža

Znanje o tome kako društvene mreže funkcionišu je korisno u copywritingu jer kreiranje dobrog sadržaja može da se odnosi i na osmišljenu strategiju nastupa na nalozima brenda na društvenim mrežama. Kako se kreira sadržaj za mreže, kako funkcionišu mreže i na koji način da plasirane objave budu učinkovite detaljno smo obradili kroz kurseve Budi majstor Instagrama i Facebooka i Kako društvene mreže funkcionišu.

Ton Pisanja

Ton pisanja u copywritingu je direktno vezan za dve stvari: poznavanje publike i odluku brenda o tome na koji način će se obraćati publici. U skladu sa tim, obraćanje može biti strogo profesionalno, informativno, prijateljski orjentisano i šaljivo ili pak empatično. Skladan ton pisanja prati način izražavanja, pa otuda ako je ton obraćanja publici prijateljski, tada i rečenični složaj treba da bude jasan i jednostavan, bez (previše) stručnih ili profesionalnih izraza koji možda nisu bliski publici kojoj se obraćate putem teksta.

Šta je Content Marketing?

Ukratko, content marketing je pažljivo osmišljena i sprovedena strategija koja se bazira na kreiranju i distribuciji relevantnog sadržaja koji će zainteresovati publiku i koji će na relaciji brend – publika stvoriti dugoročnu i lojalnu vezu. Cilj se ogleda u povezivanju sa publikom i njenom konvertovanju u kupce, a detaljnije o content marketingu možete pročitati u blogu Šta je content marketing? (link ka blog) ili ako Vam je draža video forma – poslušajte ovaj besplatan kurs.

Kako postati Copywriter?

Uz dosta učenja, vežbanja, posvećenosti i talenta možete se ostvariti kao uspešan copywriter. Ono što je važno jeste praktično iskustvo, a ako imate prepoznatljivu unikatnosti u pisanju to je dodatni plus, je je ona Vaš lični pečat. Kada naučite da prenesete i pokrenete emociju, ali i da pokrenete čitaoce na akciju – onda se posvetite građenju svog portfolija koji treba da je ogledalo rada iza kojeg stojite. Povežite se sa što više ljudi iz struke i učite od njih, jer stalna edukacija je nešto što je neophodno ako želite da napredujete.

Šta je GoStudy?

Ako želite da učite i stičete nova znanja o tome kako da se lakše snalazite u marketinškim i preduzetničkim vodama – dobro došli u GoStudy!

GoStudy je škola digitalnog preduzetništa u kojoj se uči o marketingu i preduzetništvu. Besplatne lekcije dostupne su u formi video materijala i njima svako može vrlo lako da pristupi uz kreiranje svog korisničkog naloga na našem sajtu.

Naučite dosta toga što odmah možete implementirati u svojoj praksi i pratite progres u rezultatima koji će Vam stizati. Ako imate bilo kakvo pitanje ili nejasnoću u vezi odslušanog kursa, budite slobodni da nam se javite putem linka (link ka https://www.gostudy.rs/kontakt/ ).

Podeli sa drugima!

Srodni blogovi

KAKO NAPRAVITI DOBRU MARKETING STRANTEGIJU?

Šta da ne radiš kada šaljes mejl?

KAKO DO USPEŠNE SARADNJE SA INFLUENSERIMA?