Podeli sa drugima!

Šta je affiliate marketing i kako zaraditi od njega?

Da li ste čuli za pojam “affiliate marketing”? Ako ste aktivan korisnik društvenih mreža (a verujemo da jeste čim Vas zanima ova vrsta sadržaja), vrlo verovatno ste se do sada u praksi susreli sa situacijom koja je oličenje affiliate marketinga u praksi. Kako da je sledeći put prepoznate? Za početak, definišimo šta taj pojam podrazumeva.

Affiliate marketing je marketing koncept kojim se preporučuje proizvod ili usluga nekog brenda, a od zauzvrat se dobija provizija za svaku postignutu konverziju. Pod konverzijom može se definisati ne samo uspešno izvršena online porudžbina proizvoda, konverzija može biti i zakazivanje termina, prijava za newsletter, poseta određenoj stranici sajta ili bilo šta drugo što je definisano od strane brenda koji se promoviše.

Kako funkcioniše affiliate marketing?

Kada smo pominjali da ste sigurno svedočili affiliate marektingu u praksi – mislili smo na situacije nalik sledećoj.

Na Instagramu pratite nekog infuensera koji se bavi poslastičarstvom, deli sa pratiocima recepte ukusnih slatkiša. Isprobali ste više puta recepte – savršeni su! Uspeli ste zahvaljujući njegovim trikovima da odredite kada su tačno žumanca na pari kuvana i kako da dobijete savršenu osnovu za čokoladni fil koji toliko volite! Ukratko – verujete mu. Jednog dana, od njega slušate kako je on oduševljen nekim specijalnim poslastičarskim setom za dekoraciju koji je super lak za korišćenje, a dekoracije sa njim su fa-nta-sti-čne! Deli sa pratiocima inforamaciju preko kog tačno online shopa je on to poručio,  da biste i Vi mogli da se pravite važni svojim tortama i kolačima! I gle sreće, ostavlja i promo kod uz koji možete ostvariti i nižu cenu.

Opisani primer je samo jedna od mogućih varijanti koje se u praksi sreću. Suština je da osoba prezentujući proizvode ili usluge nekog brenda, ostvaruje procenat od svake prodaje ili neke druge radnje koja je definisana kao konverzija.

Poslušajte GoStudy kurs gde pričamo o affiliate marketingu

U svakom slučaju, u affiliate marketingu postoje četiri osnovna modela kada je plaćanje u pitanju, a to su:

  • Plaćanje po kliku – kada je bitno da se generiše što veći broj kvalitetnih klikova na sajt i da se na taj način poveća saobraćaj na sajtu.
  • Plaćanje po potencijalnom leadu (klijentu) – model  koji stavlja akcenat na što veći broj prosleđenih kvalitetnih leadova, koji će u jednom trenutku postati klijenti.
  • Plaćanje po uspešno izvršenoj kupovini – u ovom slučaju isplata promoteru se vrši na osnovu broja izvršenih prodaja proizvoda ili usluge, koji su potekli sa linka promotera.
  • Plaćanje po tačno definisanoj akciji – ovde je reč o isplati koja se računa svaki put kada se postigne željena akcija (pominjali smo Vam prijavu na newsletter, koja je odličan primer za ovaj model).

Šta sve spada u affiliate marketing?

U najkraćim crtama, odgovor na pitanje “Šta sve spada u affiliate marketing?” bio bi – svaki oblik preporuke od strane influensera ili blogera kojim se ljudi koji prate njegov rad usmeravaju da putem linka izvrše određenu konverziju. Naveli smo konkretan primer koji je samo jedan od jako velikog broja oblika u kojem se affiliate marketing javlja. Svaka niša ima svoje pojedince koji utiču na ponašanje publike koja ih prati (influenseri), a brendovi su vrlo mudro prepoznali mogućnost da se taj uticaj iskoristi na najbolji mogući način, ostavljajući sve zadovoljnima.  U affiliate marketingu se koriste različiti načini promocije koji obuhvataju linkove, banere, e-mail kampanje ili druge forme ovakvog načina reklamiranja, sa ciljem da se generiše što više željenih akcija.

Ko sve učestvuje u ovom marketing konceptu?

Osnovu svega čine tri strane: prodavac koji prodaje proizvode ili pruža uslugu, posrednik koji promoviše na sebi svojstven način priču o proizvodu ili usluzi (affiliate) i potrošač.

Šta su affiliate programi?

Kada pominjemo affiliate marketing neophodno je pomenuti i affiliate programe, kao neizostavan deo ove priče.

Affiliate programi su osmišljeni koncepti koji pojedincima koji se bave affiliate marketingom daju priliku da se povežu sa brendovima – proizvođačima određenih proizvoda ili pružaocima usluga. Slobodno možemo reći da se sa stanovišta brenda, zapravo radi o dodatnim kanalima promocije i prodaje.  Učešće u ovim programima podrazumeva preuzimanje linkova ili banera sa sajta proizvođača i postavku na online kanale putem kojih se komunicira sa publikom. Ovako osmišljen program ima dobrobiti i za priozvođača i za onoga ko vrši promociju. Brendovi na taj način dobijaju reklamu koja rezultuje većim brojem konverzija, a promoter dobija procenat od svake konverzije.

Do ovako osmišljenih affiliate programa možete doći preko affiliate platformi ili pak informaciju o programu možete saznati i sa sajta brenda koji posluje po ovom metodu. Dobijanjem jedinstvenog affiliate linka prijava na određeni affiliate program postaje aktivna.

Koji affiliate programi postoje?

Trenutno postoji veliki broj affiliate programa koji su dostupni za najrazličitije niše, ali sada ćemo ukratko pomenuti samo neke od njih.

  • Amazon Associates – Amazonov affiliate program koji u svom sastavu nudi preko milion proizvoda za promovisanje.
  • ShareaSale – ovo je još jedan vrlo pouzdan i često korišćen affiliate program.
  • Bluehost – affiliate program jedne od svetski poznate hosting kompanije koji koristi veliki broj blogera koji se obraćaju svojoj publici sa benefitima u vezi povoljnim cenama za web hosting sajtova u formi bloga.
  • ClickBank – platforma koja svoj fokus stavlja na promociju digitalnih proizvoda.
  • eBay Partner Network – platforma koja, slično Amazonu, nudi ogroman broj proizvoda koji se mogu promovisati.

Jednokratne vs ponavljajuće isplate?

Isplate u affiliate marketingu mogu da budu jednokratne ili ponavljajuće. Šta ovo tačno znači?

Kada je reč o jednokratnim isplatama, one se isplaćuju samo jednom za sve prodaje (ostvarene konverzije) koje su generisane za vreme važenja linka iz affiliate programa. Za razliku od jednokratnih, ponavljajuće isplate se isplaćuju svaki put kada se proizvod ili usluga proda putem linka affiliate marketara.

Da li u praksi ima razlike, odnosno, kada je bolje odlučiti se za jednokratnu, a kada na ponavljajuću isplatu?

Odgovor na ovo pitanje se daje u skladu sa nišom u kojoj se vrši promocija. Recimo, ako se promovišu usluge ili proizvodi za kojima se potreba češće javlja, tada je možda bolje odlučiti se za ponavljajuće isplate, dok u slučaju kada konverzija po prirodi nije ponavljajuća – tada koristiti model jednokratne isplate.

Koji marketinški kanal koristiti za affiliate marketing? 

U skladu sa interesovanjima promotera i njegovim najrazvijenim platformama, bira se ona za koju se smatra da će doneti najbolji mogući efekat. Svaki kanal promocije ima svoju dominantnu formu u kojoj se promocija može vršiti, a sada ćemo Vam ukratko navesti koji su to markentiški kanali dostupni za affiliate marketing.

Affiliate marketing je vrlo popularan među blogerima, pa tako i ne čudi što je blog kao kanal komunikacije jedan od vrlo često zastupljenih u affiliate programima. Čitaoci bloga se suptilno upoznaju sa proizvodom ili uslugom i na taj načim im se prezentuje neki brend.

Društvene mreže nisu nikada pre imale ovoliku popularnost kao što je trenutno imaju. Influenseri su u najvećem broju pokretači affiliate marketinga koji posluju u najrazličitijim nišama i imaju formirane izuzetno razvijene zajednice pratilaca. Bilo da je reč o Instagramu, TikToku, Twitteru ili nekoj drugoj platformi, društvene mreže okupljaju ogroman broj korisnika koji prate sadržaje u vidu statičnih objava, videa ili reels formata. Možemo reči da je za potrebe affiliate marketinga ovo i najčešće korišćeni kanal.

E-mail marketing je treći marketing kanal koji ćemo pomenuti i koji je vrlo učinkovit, ako se e-mail kampanje usmere ka pravoj publici, i ako se odabere pogodna niša za ovaj kanal.

Forumi su još jedan od raspoloživih kanala koje affiliate promoteri mogu koristiti. Učešćem u razmeni iskustava putem foruma, stiče se prilika da i drugi posetioci iz “prve ruke” saznaju za iskustvo koje se deli i da jednostavnim klikom na podeljeni link posete web sajt gde se o svemu mogu više informisati, kupiti željeni proizvod ili zakazati termin za uslugu.

Šta je GoStudy?

GoStudy je mesto besplatne edukacije. Edukativna platforma gde svako ima priliku da uči na temu digitalnog marketinga i svih njegovih celina, na temu preduzetništva i inovacija. Sledimo viziju po kojoj je znanje osnova svakog uspeha i shodno tome želimo da pružimo svima priliku da do znanja o temama koje ih zanimaju dođu potpuno besplatno. Ne samo što je za pristup lekcijama u formi videa besplatan, već Vam za njega treba samo registracija na linku https://www.gostudy.rs/ i dobra volja.

Sa radošću Vas očekujemo u našoj školi digitalnog preduzetništva!

Podeli sa drugima!

Srodni blogovi

ŠTA AKO FACEBOOK I INSTAGRAM PADNU?

Šta je socijalno Preduzetništvo?

KONCEPT DVA SVETA – SUŠTINA STORYTELLINGA