Koji je Najisplativiji Biznis u Srbiji?

Ako ste i Vi jedni od onih koji sebi postavljaju pitanje “Koji je najisplativiji biznis u Srbiji?”, trebali biste da znate da ne postoji jedinstveni odgovor na to pitanje, jer je profitabilnost svakog biznisa uslovljena mnogobrojnim faktorima, od kojih su neki tržište, konkurencija, potražnja, troškovi, poslovni model i sl. Postoji mnogo potencijalno isplativih biznisa u Srbiji koji svoje uporište imaju u online sferi, zahvaljujući kojoj se većina poslova može proširiti i van granica lokalne teritorije. Možemo reći da je ovo jedna od najznačajnijih karakteristika digitalnog doba – dosta toga nam je dostupno, i tu leži lepota online okruženja.

Ali, kako biste odabrali privatni posao koji će se sa velikom stopom sigurnosti u budućnosti pokazati kao isplativ, važno je da na neke stvari obratite pažnju. Na koje tačno? Odgovori slede u nastavku.

Koji se stvari gledaju prilikom odabira najisplativijeg biznisa?

Prilikom odabira najisplativijeg biznisa treba uzeti u obzir mnoge faktore. Za početak, definišite čime biste se bavili. Šta je to što volite da radite i što znate da radite? Da li je to neka naučena veština koju ste do sada usavršili ili je to Vaš hobi? Nakon što odaberete nišu svog poslovanja, potrebno je odrediti veličinu tržišta na kojem želite da poslujete. Da li je tržište lokalno ili ne? Da li znate ko su Vam glavni konkurenti i jeste li istražili njihov sistem rada? To su možda ključne stvari koje su karakteristične za početak, a ono što takve aktivnosti prati jeste i što pažljivije određenje budžeta za razvoj poslovanja. Uz određivanje budžeta ide i procena rizika poslovanja. Poslovanje bez i najmanjeg rizika nije moguće i baš zato je važno da na umu imate i tu opciju, koja ne sme da Vas obeshrabri i sputava – naprotiv!  Svesnost o riziku neka Vas inspiriše i podstakne na inovacije i novitete.

Da li znate kako da prepoznate i zaštitite svoju inovaciju? Ako odgovor nije potvrdan, naučite to još danas putem OVOG KURSA.

Jedna od stvari pri odabiru za Vas najisplativijeg biznisa jeste i informisanost o aktuelnim zakonskim propisima koji su u vezi odabira željenog privatnog posla. Važno je da se informišete o svim zakonima, porezima i propisima vezanim za posao koji želite da razvijate i u koji planirate da uložite svoje vreme i novac.

Koju nišu odabrati prilikom odabira biznisa

Odabir niše prilikom odabira biznisa je odluka koja je uslovljena mnogim faktorima. Neko će fokus staviti na ono što je najbrže isplativo, ili ono što se najbrže nauči (ukoliko je ta veština do tada bila strana). Drugi će se okrenuti trendovima i odabrati ono što je trenutno najatraktivnije među određenom populacijom, a neki će razmisliti o tome šta je ono u čemu zaista uživaju. Da li imate talenat za nekom pomagačkom profesijom ili ste više naklonjeni analizi i istraživanju? Možda imate dara za neke kreativne stvari ili se najlepše izražavate kroz reči?

Odaberite pristup određivanja koji je Vama najsrodniji i njime se vodite pri odabiru niše poslovanja. Mišljenja samo da se posao najbolje radi onda kada se u tom procesu uživa i kada ste svesni da će plodovi Vašeg vremena i truda da pomognu drugima – da li da ih nauče nečemu ili da posluže da oni obraduju druge – nije važno. Važno je da uvek stremite da date svoj doprinos, bilo na lokalnom nivou ili šire.

Koje sve vrste biznisa postoje?

Ako ste u potrazi za još malo inspiracije u vezi vrste biznisa koji biste pokrenuli, evo šta je to što biste mogli da uzmete u obzir.

Internet trgovina u svim svojim oblicima je, naročito danas, vrlo popularna kao odabir privatnog posla. Bez obzira da li se radi o pokretanju online prodavnice ili o dropshippingu – ovo je nešto što ima veliki potencijal, ali ne dajte se zavarati pričom o brzoj zaradi u ovoj niši. Ako želite da postavite zdrave temelje za uspešno poslovanje, neophodno je dosta znanja, truda i upornosti. Naravno da treba iskoristiti sve raspoložive prednosti koje navedeni poslovi nude (npr, za dropshipping poslovanje Vam nije potrebno skladište za robu) ali isto tako treba imati dobro osmišljenu strategiju rada i razvoja brenda. Ključ uspeha je u tome da pronađete dobar proizvod koji će biti prihvaćen i tražen na tržištu. Nakon toga, sve je dosta lakše.

Savetovanje koje može biti u online ili offline formi, na teme u vezi finansija ili pak upravljanja ljudskim resursima, pravno savetovanje ili  savetovanje u domenu neke od marketing sfera takođe da bude perspektivno ukoliko posedujete adekvatna znanja i veštine. Pružanje usluge zahteva stalnu edukaciju kako biste uvek bili u toku sa najnovijim podacima u vezi svog posla i kako biste bili u prilici da pružite najkvalitetniju uslugu.

Da li imate afiniteta prema marketingu?

Bez obzira da li posedujete određeno znanje iz ove oblasti ili za sada imate samo dobru volju za napretkom i učenjem, marketing je oblast koja može da pruži vrlo perspektivnu karijeru. Možete birati između digitalnog ili tradicionalnog marketinga. Nama je digitalni marketing srodniji, delom jer nudi zaista mnoštvo opcija za rad i usko usavršavanje, a učinak Vašeg posla je lako merljiv i procenljiv. Sa druge strane, bez obzira da li ćete odabrati da pokrenete sopstveni posao u oblasti marketinga ili ćete otvoriti krojačku radnju, bilo bi dobro da ipak odvojite vreme za sticanje novih znanja i veština baš iz oblasti digitalnog marketinga. Zašto kada postoje stručnjaci koji se time bave? Zato što ćete lakše shvatiti zašto je važno da svoj biznis predstavite online i saznaćete kako ceo taj sistem funkcioniše, steći ćete sliku o tome na koji način možete da unapredite postojeće poslovanje i kako da ostvarite što veću iskorišćenost svih dostupnih kanala za promociju. Ako se dovoljno zaljubite u digitalni marketing i upustite se dublje u istraživanje i učenje, možete i sami da vodite brigu o svom brendu. Zvuči primamljivo, zar ne?

Zato, ako želite da naučete sve ostnove digitalnog marketinga i da otkrijete sve cake uspešne online prodaje – pogledajte naše BESPLATNE KURSEVE na tu temu.

Da li imate znanja u vezi odnosa sa javnošću? Onda je usavršavanje u tom smeru veoma isplativo, jer za dobrog PR menadžera uvek ima posla. Kvalitetna poslovna komunikacija, vešto strateško komuniciranje sa javnošću i predstavljanje brenda svojih klijenata u najboljem svetlu Vam može doneti dosta preporuka.

Koliko je potrebno uložiti u biznis da bi se video povrat?

Precizno definisan i univerzalan odgovor na ovo pitanje ne postoji.

Imajte na umu, u zavisnosti od odabira niše u kojoj poslujete, da su ulaganja različita. Nekada se pod ulaganjem podrazumeva isključivo novčano ulaganje, međutim, ulaganje truda i vremena u sticanje novih veština ili usavršavanje postojećih nije zanemarljivo. Ulaganje u izgradnju mreže kontakata takođe ima svoju vrednost i uz ostale vrste ulaganja, daje svoj doprinosu uspešnom poslovanju.

Međutim, ako ćemo se bazirati isključivo na ulaganju novca u pokretanje i razvoj nekog biznisa, ni tada ne možemo navesti neki iznos koji bi za svaki posao bio dovoljan. Ako želite da poslujete tako što ćete proizvoditi i prodavati svoje proizvode, ulaganje za pokretanje takve vrste posla može biti skuplje u odnosu na ulaganje u osnivanje konsultantske agencije ili pružanje neke druge usluge. Neki poslovi ne zahtevaju prevelika ulaganja ni u promociju poslovanja, dok je negde važno da izdvojite više sredstava i osmislite komplikovanije strategije razvoja brenda kako biste se na tržištu izdvojili od konkurencije.

Koja znanja su potrebna za stvaranje uspešnog biznisa?

Ako znanje o poslu kojim se bavite isključimo, ono što je važno da posedujete kako biste osnovali biznis koji će jednog dana biti uspešan jeste i skup mnogih drugih veština i znanja koja nemaju direktne veze sa nišom Vašeg poslovanja, ali na nju svakako mnogo utiču. Znanje o navikama i stilu života Vaših kupaca ili klijenata je prvo. Zatim, sledi razumevanje tržišta, marketinga, inovacija. Značilo bi da ste kadri da se prilagodite promenama koje se uvek javljaju i da imate dobre pregovaračke veštine, kao i da se ne plašite donošenja odluka i rizika koji sa njima potencijalno može doći. Skup svega navedenog čini Vas boljim liderom i preduzetnikom, a stalna želja za usavršavanjem će Vam zaista puno koristiti ako planirate da svoj posao iznova proširujete i razvijate.

Šta je GoStudy?

Nemojte se uplašiti odgovornosti i misliti da je pokretanje biznisa više komplikacija nego užitak. Raditi ono što se voli nema cenu, a ostvarivati prihod od toga je zaista blagodet koju, nažalost, nemaju svi. Zato, budite otvoreni za nova znanja i stalno istražujte načine kako da do njih dođete. Mnogo znanja je danas dostupno i potpuno besplatno, kao što su i GoStudy kursevi na raspolaganju svima onima koji imaju želju da nauče sve u vezi digitalnom marketinga i preduzetništva, ili da se usavrše u tim poljima.

Veliki broj lekcija dostupno je za korišćenje u formatu video sadržaja koji uključuje praktično primenljiva znanja, plasirana od strane iskusnih mentora. Naši predavači imaju bogato iskustvo u praksi, zahvaljujući kojem mogu da prenesu znanje i informacije na način da to zapamtite, a potom i vrlo brzo testirate u svojoj praksi. Tu smo da Vas ohrabrimo da istupite i da se nosite sa svojim snovima, kao i svim izazovima koji će se na putu naći. Za početak, važna je Vaša želja za uspehom i učenjem, a ostalo je nama.

Pogledajte koje sve kurseve možete pohađati u našoj školi digitalnog preduzetništva potpuno besplatno, i već danas se odvažite u borbi za svoju uspešnu karijeru. Mi čekamo na Vašu prijavu.

Slični blogovi

Top 5 besplatnih aplikacija za pisanje beleški

Kako da postaneš vlasnik kriptovalute?

4 reči koje sigurno prodaju tvoj proizvod