Podeli sa drugima!

Internet Prodaja – Kako razviti svoj biznis?

Da li razmišljate o pokretanju online prodavnice? Interesuje Vas šta je to što jedan takav projekat iziskuje, koliko je poslu potrebno vremena i ulaganja da bi se razvio i koje su zakonske odrednice po tom pitanju? Nastavite da čitate jer smo u ovom blogu dali odgovore na najčešće postavljena pitanja koja muče sve one koji se bave internet prodajom ili u planu imaju pokretanje online prodavnice.

Prednosti Online Prodavnice u odnosu na Fizičku

Danas online prodavnice postaju sve popularnije kao jedan od najudobnijih načina kupovine. One su prisutnem u velikom broju i nude kupcima širok izbor proizvoda koji se mogu kupiti iz udobnosti njihovog doma ili sa bilo kojeg mesta na kom se trenutno nalaze, koristeći računar ili neki od svojih mobilnih uređaja. S druge strane, fizičke prodavnice su i dalje važan deo svakodnevnog života i pružaju kupcima mogućnost da vide i isprobaju proizvode pre nego što ih kupe, tako da se u tome krije njihova velika prednost u odnosu na online način kupovine.

  • Međutim, postoje mnoge prednosti online prodavnica u odnosu na fizičke prodavnice, a jedna od glavnih prednosti online prodavnice jeste dostupnost. Online prodavnice su dostupne 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji, što znači da kupci mogu kupovati u bilo koje vreme, bez obzira na radno vreme fizičke prodavnice ili vremensku zonu u kojoj se nalaze.
  • Druga prednost online prodavnica je veći izbor proizvoda. Online prodavnice obično (ali ne mora da znači i u svakom slučaju) imaju mogućnost plasiranja većeg broja proizvoda putem interneta nego što je to slučaj u fizičkom prostoru.
  • Treća prednost online prodavnica je jednostavnost pretrage. Online prodavnice se prave tako da budu što više “user friendly” i da kupcu omoguće brzu i jednostavnu pretragu proizvoda po ključnim rečima, brendovima, boji, veličini i drugim karakteristikama, a ovo značajno olakšava kupcima da pronađu ono što traže.
  • Četvrta prednost je ta što online prodavnice imaju niže troškove poslovanja nego što fizičke prodavnice (potreban je manji broj zaposlenih, nema troška u vezi zakupa prostora i režija, itd), što im daje priliku (ukoliko vlasnici online shopa to i žele) da ponude i niže cene proizvoda.
  • Peta prednost online prodavnica je brza i jednostavna usluga dostave. Online prodavnice obično nude brzu i jednostavnu uslugu dostave, što kupcima štedi vreme i novac, a takođe i smanjuje potrebu za dolazak u fizičku prodavnicu. Ovo je posebno važno za kupce koji ne mogu fizički posetiti prodavnicu jer su trenutno na nekoj drugoj lokaciji, ili im je kretanje ograničeno (primer za to su starije osobe i osobe sa  invaliditetom).
  • Šesta prednost online prodavnica je mogućnost lakog i jednostavnog upoređivanja proizvoda. Kupci mogu na vrlo jednostavan način da uporede i cene i karakteristike proizvoda u različitim online prodavnicama, što im pomaže da donesu odluku o tome gde će izvršiti kupovini.
  • Sedma prednost online prodavnica je jednostavnost plaćanja. Online prodavnice obično nude različite načine plaćanja, uključujući kreditne kartice, PayPal ili upatu na žiro račun, što olakšava kupcima da izvrše plaćanje na najprikladniji način za njih.
  • Osma prednost online prodavnica je privatnost kupovine. Svako je u prilici da istraži o proizvodu koji ga zanima onda kada je i u prilici da to učini, i da izvrši kupovinu onda kada za to bude bilo vreme.

Naučite baš sve o internet prodaji na našem besplatnom kursu na tu temu.

Odabir niše

Kako da odaberete nišu poslovanja u kojoj ćete razviti svoju internet prodaju? Za početak – istražite tržište. Potražite nišu koja ima potencijal za rast i razvoj i razmislite o potrebama kupaca i šta je to što im je važno prilikom kupovine određene vrste proizvoda. Zatim, proučite koje niše imaju manje konkurencije. Zašto je to bitno? Konkurencija je često glavni izazov pri pokretanju novog online posla, jer je potrebno uložiti dosta truda da se Vaš brend izdvoji i prepozna među poznatim konkurentima koji su na tržištu prisutni dugo godina. Idealno bi bilo da pronađete nišu koja nije previše zasićena konkurencijom, ali istovremeno koja ima i dovoljno potencijalnih kupaca. Nemojte zaboraviti da razmislite i o tome koliko ljudi traži određeni proizvod ili uslugu na internetu. Pravi balans između unikatnosti i zadovoljenja potrebe može da posluži kao inspiracija za neke odlične ideje, zar ne?!

Programiranje Website-a

Programiranje website-a putem kojeg ćete izložiti svoje proizvode jeste prvi korak. Uz konsultaciju sa stručnjacima koji će raditi na izradi Vašeg sajta, odaberite platformu koja će najbolje poslužiti potrebama Vašeg online shopa. Izbor možete potražiti među WooCommerce, Magento, BigCommerce ili Drupal platformama, proučite karakteristike svih, i birajte onu koja je najpodobnija Vašim potrebama. Sledeći korak odnosi se na implementaciju svih funkcionalnosti koje prodavnica treba da ima, počev od mogućnosti kreiranja korisničkog naloga, integraciju sa plaćanjem i dostavom, pretragu proizvodu, prikaz recenzija i sl. Dizajn web stranice mora biti funkcionalan i intuitivan, što će kupcima olakšati pronalazak i kupovinu proizvoda, a u isto vreme privlačan i u skladu sa brendom i nišom poslovanja.

Nakon što je web stranica razvijena, potrebno je testirati funkcionalnosti i sigurnost stranice. Nakon testiranja, stranica se može optimizovati za brzinu učitavanja, SEO i prikaz na mobilnim uređajima.

Na samom kraju, kada je web shop lansiran, potrebno je uložiti rad u redovno njegovo održavanje i ažuriranje kako bi se osiguralo da internet prodavnica radi bez ikakvih problema i da su sve funkcionalnosti u skladu sa potrebama kupaca, kako bi se internet prodaja što pre razvila.

Da li je svakom biznisu potreban Blog?

Blog nije nužan za svaki biznis, ali mu je potreban ukoliko je ideja (između ostalog) da radite na postizanju dobre pozicije u organskim rezultatima pretrage. Drugi razlozi koji se odnose na benefite koje blog može da donese odnose se na to da se izgradi što bolji odnos sa kupcima. Kada delite korisne i relevantne informacije na svom blogu, to može pomoći u izgradnji poverenja i stvaranju lojalnosti prema brendu iza kojeg stojite. Takođe, blog je odličan način za deljenje novosti o Vašem biznisu, novim proizvodima ili uslugama, promocijama i događajima. Na taj način možete podići svesti o brendu i uticati na povećanje prodaje. Blog je u isto vreme i mesto gde ćete deliti svoje znanje i iskustvo unutar odabrane niše poslovanja, a ovo u isto vreme pomaže u izgradnji autoriteta u industriji i pokazuje Vašu stručnost.

Zakonska obaveza pri pružanju informacija

Šta je obaveza vlasnika internet prodavnice da navede kao dodatne informacije koje će biti vidno prikazane na uvid svakom posetiocu? U nastavku, navodimo ključne aspekte na koje treba obratiti pažnju.

Registrovana firma

Jedna od stvari koje se uvek nalaze transparentno prikazana na sajtu jeste ime brenda i podaci za kupce o načinu za stupanje u kontakt – poput adrese sedišta i poslovnih ili proizvodnih jedinica, telefona, e-maila ili obrasca za kontakt.

Zatim, iskazana je forma u kojoj je firma registrovana, a ukoliko Vas zanima više o tome šta je sve potrebno uraditi da bi se firma registrovala, sve informacije su dostupne u kursu koji se zove Šta je sve potrebno da znaš da bi otvorio firmu?

Opšti uslovi poslovanja

Opštim uslovima poslovanja opisuju se pravila i uslovi koji se primenjuju na odnos između firme koja stoji iza internet prodavnice i njenih korisnika. Ovi uslovi se obavezno nalaze na sajtu firme jer su pravno obavezujući i svako dalje korišćenje sajta od strane posetilaca zahteva saglasnost sa naznačenim smernicama. Istaknute informacije koje ovaj dokument sadrži, generalno se odnose na plasirani asortiman proizvoda, načine korišćenja sajta, podatke u vezi isporuke i reklamacija, i slično.

Politika Upotrebe Kolačića

HTTP kolačići ili cookies, su mali tekstualni fajlovi koji se skladište na uređaju korisnika prilikom posete određenom sajtu. Kolačići su uobičajen način prikupljanja i razmene informacija između sajta i korisnikovog uređaja, a služe za mnoge različite svrhe, poput praćenja korisničkih podešavanja i preferenci, praćenja aktivnosti na sajtu, korišćenja svih funkcionalnosti sajta i obezbeđenja što boljeg korisničkog iskustva. Politika upotrebe kolačića (cookies) na sajtu obično opisuje koje vrste kolačića se koriste na sajtu, kako se kolačići prikupljaju, koriste i skladište, i zašto su kolačići neophodni za funkcionisanje sajta ili bolje iskustvo posetioca prilikom posete sajtu.

Politika Privatnosti

Politika privatnosti je dokument koji opisuje kako se prikupljaju, koriste, obrađuju, skladište i štite podaci korisnika na sajtu. Na ovaj način se korisnicima pružaju jasne informacije o tome kako sajt obrađuje i štiti njihove lične podatke.

Kako napraviti uspešan biznis online?

Uspešan online biznis zahteva dosta rada i ulaganja. Nije nam namera da Vas na ovaj način obeshrabrimo i demotivišemo, već da naglasimo da u tu svrhu treba dosta znati i uraditi. Za početak, morate znati sve o internet prodaji i da se upoznate sa poslovnim veštinama preduzetnika. Da biste napravili dobru osnovu u znanju, edukujte se o digitalnom preduzetništvu i digitalnom marketingu. Zašto preporučujemo da poznajete obe stvari? Zato što su digitalni marketing i digitalno preduzetništvo usko povezani i baš zbog te njihove veze smo kroz GoStudy kurseve obradili oba polja.

Šta je GoStudy?

 GoStudy je online škola digitalnog preduzetništva koja je detaljno, kroz video materijal, obradila sve ono što je važno za svakog ko želi da pokrene i vodi online prodaju, da se bavi digitalnim preduzetništvom ili digitalnim marketingom.

Znanje o ovim oblastima je svima dostupno besplatno, a lekcije su pune praktično primenljivog znanja koje ćete lako implementirati u svoje poslovne projekte. Vidimo se na kursu!

Podeli sa drugima!

Srodni blogovi

KAKO DO USPEŠNE SARADNJE SA INFLUENSERIMA?

7 RAZLOGA ZAŠTO JOŠ NIJE VREME DA NAPUSTIŠ FEJSBUK!

Šta je sve potrebno da znaš da bi otvorio firmu?