Podeli sa drugima!

Društvene Mreže – Kako ih iskoristiti za svoj biznis?

Suština društvenih mreža leži u međusobnom povezivanju i razmeni informacija. Davne 1997-e godine, sajt Six Degrees je uveo funkcionalnost zbog koje ovaj sajt možemo nazvati pretečom društvenih mreža u obliku koje danas poznajemo. Six Degrees je omogućio svojim korisnicima međusobno slanje poruka, i to je tada bilo nešto zaista revolucionarno!

Da ste se pre desetak godina pitali da li su društvene mreže dobre za biznis – možda bi bilo mesta sumnji. Danas više niko ni ne misli o tome da je odgovor na ovo pitanje odričan, samo se postavlja dilema na koji način najbolje iskoristiti društvene mreže u cilju promocije svog poslovanja.

U ovu svrhu, u najvećem broju slučaja radi se o neophodnosti postojanja strategije koja uključuje kombinaciju više društvenih mreža na kojima se biznis predstavlja, pažljivo prilagođavajući plasirani sadržaj i formu publici koja je na tim mrežama.

Da li je svejedno koje se društvene mreže koriste? Da li se ovde treba voditi principom “što više – to bolje”? Naravno da ne! U nastavku ćemo Vam izneti neke od najupečatljivijih karakteristika za, trenutno, najpopularnije društvene mreže koje se koriste u svrhu promovisanja biznisa, na osnovu kojih se vrši odabir onih mreža koje su idealne za dati brend i vrstu poslovanja.

Koje su najpopularnije društvene mreže?

Početak novog milenijuma doneo je sa sobom i nove tehnologije, načine komunikacije i novi vid zabave. Friendster, prva društvena mreža, omogućavala je tadašnjim korisnicima da se međusobno umrežavaju, četuju i razmenjuju sadržaj. Ubrzo nakon razvoja te mreže, 2004-e godine stiže nam i nadaleko čuveni Facebook, koji se, zahvaljujući svim funkcionalnostima koje pruža, zadržao i do danas kao jedna od društvenih mreža koja je značajna za veliki broj biznisa.

U nastavku ćemo predstaviti najpopularnije društvene mreže, a sada ćemo Vam NA LINKU ostaviti vezu ka našem besplatnom kursu pod nazivom “Kako društvene mreže funkcionišu?” Ovde ćete naučiti kako društvene mreže funkcionišu, kao i to na koji način iskoristiti njihov puni potencijal, koje su to najčešće greške i kako ih izbeći.

Facebook

Facebook je najveća društvena mreža na svetu, sa preko 2,9 milijardi aktivnih korisnika širom sveta. Ovu mrežu osnovao je Mark Zuckerberg 2004. godine kao platformu za povezivanje studenata na univerzitetu Harvard. Danas, je Facebook dostupan svima i omogućava korisnicima da kreiraju profile, povezuju se sa prijateljima, objavljuju statuse, fotografije i video sadržaje, da razmenjuju poruke, pridružuju se grupama i sl. Facebook kontinuirano radi na poboljšanju platforme, uključujući dodavanje novih funkcija i poboljšanja u vezi sa sigurnošću i privatnošću korisnika. Takođe, Facebook je vrlo koristan za online nastup i oglašavanje biznisa. Od svih biznisa, u globalu, možemo reći da velika većina ima bar kreirane naloge na ovoj mreži, a i dalje zaista veliki broj poslovnih stranica ima aktivne reklamne kampanje.

Ako Vam se činilo da je Facebook postao stvar prošlosti i da ga treba zanemariti kao kanal promocije – razmislite još jednom. Sve se radi na tome da Facebook iz dana u dan bude sve sigurnija mreža kako za korisnike, tako i za oglašivače, a njihov support centar je tu da Vam pruži potrebnu pomoć u vezi bilo kog problema na koji naiđete. Za oglašivače, Facebook je posebno koristan jer ovde možete testirati veliki broj kampanja sa različitim ciljevima oglašavanja, u prilici ste da vrlo precizno targetirate kome će se oglas prikazati, a i zbog toga što je ovde prisutan ogroman broj korisnika sa najvećim rasponom u godinama.

Pratite GoStudy na Facebooku

Instagram

Nastao 2010-e godine, Instagram je od starta pronašao način da se diferencira u odnosu na Facebook.

Instagram je postao popularan zbog jednostavnosti korišćenja i fokusa na vizuelni sadržaj. Takođe, Instagram je popularan među influenserima iz svih niša, a kompanijama i brendovima je baš zbog tog uticaja na publiku postao zanimljiv i zbog toga ga neki koriste kao primarnu platformu za promociju svojih proizvoda i usluga.  

Postoji utisak da je Instagram urbanija platforma, ali ne dajte se zavarati! Baš kao i na Facebooku, i na Instagramu je prisutan veliki raspon u godinama kada su korisnici u pitanju, i često su korisnici i Facebooka korisnici i Instagrama. Obe pomenute mreže su odlične za brendiranje i za prodaju proizvoda i usluga, tako da će Vam se, uz dobru kampanju, ulaganje u reklamu itekako isplatiti.

Kako da dođete do onoga što je ključno za uspeh kampanja koje se plasiraju kroz Facebook i Instagram?

Naučite sve o tome u OVOM BESPLATNOM KURSU.

Pratite GoStudy na Instagramu

YouTube

Nakon Google-a, YouTube je najveća pretraživačka platforma na svetu, sa, trenutno, preko 2 milijarde aktivnih korisnika na mesečnom nivou. Svakim danom, broj novih korisnika ove platforme rapidno raste, a upravo je tu i prilika za oglašivače. Oglasi koji se u formi video zapisa ili statičnih slika plasiraju korisnicima YouTube platforme mogu ostvariti ogroman potencijal kako za širenje svesti o brendu, tako i za prodaju.

Pratite GoStudy na YouTube

Svoju popularnost YouTube duguje jednostavnom načinu korišćenja, ogromnoj bazi video sadržaja i mogućnošću da korisnici koji imaju kreirane naloge na ovoj mreži zarade novac od plasiranih videa. Platforma kontinuirano radi na unapređenju sigurnosti i kvaliteta korisničkog iskustva.

WeChat

WeChat je društvena mreža i instant messaging aplikacija, osnovana 2011. godine u Kini. WeChat je brzo postao popularan i danas ima preko milijardu aktivnih korisnika, koji su najvećem broju upravo iz Kine. Ova mreža je tamo izuzetno popularna, pa otuda oglašavanje putem ove platforme u Srbiji nije zastupljeno. Međutim, ako Vaš biznis ima potrebu da oglašava proizvode i usluge baš u Kini – zašto da ne?! Obratite samo pažnju na cenu za tu vrstu oglašavanja, jer je ona viša nego ono na što smo navikli u Srbiji.

Snapchat  

Snapchat je društvena mreža i mobilna aplikacija za razmenu fotografija i video zapisa, osnovana 2011. godine. Snapchat se razlikuje od drugih društvenih mreža po tome što se poruke koje se šalju unutar mreže kratko zadržavaju i same se brišu. Popularan je među mlađim generacijama, ali je pobudio interesovanje i među brendovima i oglašivačima, koji koriste platformu za promociju svojih proizvoda i usluga. Snapchat nudi opcije oglašavanja, uključujući Snap Ads, Sponsored Lenses, Sponsored Geofilters i druge, koje omogućavaju ciljano oglašavanje na osnovu demografskih karakteristika i interesovanja korisnika.

LinkedIn

Poslovna društvena mreža koja je osnovana 2002. godine, danas je dostupna na više od 20 jezika i ima preko 730 miliona miliona u 200 zemalja. Ovo je jedan velika zajednica poslovnih kontakata koja služi umrežavanju profesionalaca, traženju posla i pronalasku adekvatnih radnih kadrova, kao i za svakodnevnu razmenu informacija među članovima. LinkedIn nudi različite opcije oglašavanja, uključujući Sponsored Content, Sponsored InMail, Display Ads i druge, koje omogućavaju ciljano oglašavanje na osnovu karakteristika publike. Ukoliko je brend više naklonjen industriji čija je publika upravo na ovoj mreži – onda je LinkedIn odlično mesto za plasiranje oglasnih kampanja.

TikTok

Još jedna društvena mreža koja je potekla iz Kine, ali je stekla svetsku popularnost. TikTok je postao izuzetno popularan među tinejdžerima i mladima širom sveta zbog svog jedinstvenog koncepta kreiranja i plasiranja video sadržaja. Kao brend, možete kroz ovu popularnu formu sadržaja u jednom minutu da predstavite svoje poslovne segmente, proizvode i usluge i da tako doprete do svojih budućih klijenata i kupaca. Kako vreme prolazi, korisnici ove mreže su i starije generacije osim tinejdžera i mladih, tako da je ovde potencijal veliki!

Pratite GoStudy na TikToku

Koja iskoristiti društvene mreže za unapređenje biznisa?

Kao što ste mogli videti među najpopularnijim društvenim mrežama postoje razlike u formi izražavanja, ali i u publici. Važno je dobro poznavati svoju publiku i njene navike, te u skladu sa tome doneti odluku o izboru najadekvatnije društvene mreže. Zahvaljujući dobroj proceni, oglasne kampanje se plasiraju pravoj publici i tako je šansa za uspešnost kampanja daleko veća.

Kako još možete iskoristiti društvene mreže za unapređenje biznisa? Sačuvaćemo neke tajne i za naše besplatne kurseve u vezi digitalnog marketinga kojima možete prisustvovati jednostavnim kreiranjem korisničkog naloga NA LINKU.

Šta je GoStudy?

GoStudy je škola digitalnog preduzetništva, u kojoj se uči na lak i jednostavan način o digitalnom marketingu i digitalnom preduzetništvu. Svim polaznicima su na raspolaganju dostupne besplatne lekcije u vezi ove dve sfere koje su detaljno obrađene kroz module. Naši predavači su dugogodišnji stručnjaci iz oblasti marketinga i preduzetništva i tačno znaju kako da na najlakši način prenesu potrebna znanja.

Ako se odlučite za GoStudy, imaćete priliku da o marketingu i preduzetništvu učite kada god je to Vama najzgodnije, a ono što će Vam se posebno svideti jeste jednostavnost u objašnjavanju i prenos onih znanja koja i sami možete odmah da počnete da primenjujete u praksi i testirate.

Zato, ako Vas zanima digitalni marketing i preduzetništvo – ne čekajte previše!

Krenite sa besplatnim učenjem još danas.

Podeli sa drugima!

Srodni blogovi

Preduzetnik – Šta sve treba znati?

UPLOVI U SVET KAKAV TREBA DA BUDE!

KOJU GREŠKU LJUDI NAJČEŠĆE PRAVE NA DRUŠTVENIM MREŽAMA?