Uvod u digitalni marketing

Da li je digitalni marketing poziv tvog života? Koliko snažno želiš uspeh?

Ovaj modul pojmovno će ti objasni sve osnovne stvari vezane za digitalni marketing, kao i ukazati na ključne tačke i aktivnosti na koje treba da se koncentrišeš ukoliko želiš da uspeš u ovoj dinamičnoj i zanimljivoj oblasti.

Zanimanja digitalnog marketinga su među najtraženijim, a u budućnosti će biti još značajnija.

Naučićeš: 

  • Šta je digitalni marketing;
  • Koji su osnovni alati koje ćeš koristiti;
  • Koji su ključni koraci da uspeš u digitalnom marketingu;
  • Kako da započneš karijeru;
  • Odakle da učiš.

Digitalni marketing je postao izuzetno popularan u poslednjih nekoliko godina, i to sa razlogom. On se sastoji od kompleksnog skupa veština i procesa koji se koriste na digitalnim kanalima, što ga čini veoma efikasnim načinom za razvoj brenda, povećanje prodaje i izgradnju snažnog odnosa sa kupcima. Međutim, važno je napomenuti da digitalni marketing može biti skup ako se ne planira pažljivo i ako se ne upravlja budžetom na odgovarajući način. 

Šta je Digitalni Marketing?

Digitalni marketing je grana marketinga koja koristi digitalne tehnologije za promociju proizvoda, usluga, brendova i organizacija. 

On obuhvata kreiranje sadržaja na websajtu, optimizaciju web sajta (SEO i SEM), oglašavanje na pretraživačima (SEA), društvene mreže, e-mail marketing, content marketing, istraživanje, analizu konkurencije, analizu tržišta, pravljenje buyer persona, mapiranje buyer persona na korisničkom putu, SWOT analizu i analitiku. 

Digitalni marketing omogućava kompanijama da se direktno povežu sa svojim ciljnim kupcima na digitalnim platformama i, kroz kvalitetno pozicioniranje, da uspešno promovišu svoje proizvode i usluge. Postao je neizostavan deo poslovanja u današnje vreme jer veliki broj ljudi koristi internet i digitalne tehnologije u svakodnevnom životu.

Kako iskoristiti Digitalni Marketing u poslovne svrhe?

Sve više i više ljudi svakodnevno koristi internet gigante kao što su Google, Facebook i Amazon. Ove kompanije su stekle svoju tržišnu poziciju na veoma vrednom resursu – informaicjama.

Jedna od prednosti digitalnog sveta jeste merljivost. Mogućnost merenja uspešnosti marketinških kampanja omogućava lakšu procenu efikasnosti rada marketinškog departmana, kao i donošenje odluka baziranih na relevantnim informaicjama. 

Međutim, kako bi digitalni marketing bio uspešan, mora se poznavati svoja ciljna publika i prilagoditi marketinške aktivnosti ka njima. Ključ ovde jeste: relevantna poruka, izgrađena buyer person-a i mesto gde se ostvaruje kontakt.

Koja zanimanja postoje u Digitalnom Marketingu?

Community i Social Media Manager je najčešće zanimanje u oblasti digitalnog marketinga. Ovo zanimanje zahteva odgovornost za vođenje naloga na društvenim mrežama i komunikaciju na njima. Prema međunarodnim portalima, ovo zanimanje je jedno od 10 najtraženijih i biće jedno od 10 najpopularnijih u budućnosti. Za uspeh u ovom poslu, potrebne su dobre komunikativne, empatičke i kreativne veštine, kao i posvećenost u radu. 

Content Manager ili Specijalista za sadržaj je odgovoran za pisanje tekstova na webu i internetu, kao što su sajtovi, blogovi, newsletter-i i društvene mreže. Njihov zadatak je da stvore dobar sadržaj koji će privući potencijalne kupce i korisnike. Ovo zanimanje zahteva dobre komunikacione i pisanje veštine, poznavanje tržišta i kupaca i dobro poznavanje proizvoda ili usluge o kojoj pišu. 

Copywriter (tekstopisac) je pisac svih vrsta tekstova koji postoje na web-u. Kopirajter mora veoma dobro da poznaje neki proizvod ili uslugu za koji piše tekst. Ovo zanimanje zahteva veštinu elokventnog izražavanja, dobro poznavanje tržišta i kupca. 

SEO specialist je osoba koja proučava ključne reči, koristi pomoćne alate, softvere i dobro poznaje posetioce sajta i kupce. Ovo zanimanje zahteva poznavanje buyer persone, kako bi se prilagodio sadržaj na sajtu i postigao visok rang na pretraživačima. 

PPC manager ili specialist, odnosno Performance menadžer je osoba koja je zadužena za sprovođenje plaćenih digitalnih kampanja i oglašavanja, uključujući Facebook i Instagram oglase, kao i Google oglase. Ovo zanimanje zahteva analitičke sposobnosti i razumevanje matematike i statistike. 

Account Manager, ili Account Executive su osobe koje su zadužene za komunikaciju sa klijentima i za komunikaciju unutar tima koji sprovodi određenu strategiju ili digitalnu kampanju za klijenta. Ove osobe moraju da imaju dobre komunikacione veštine i osnovno znanje iz oblasti digitalnog marketinga.

Šta ćeš naučiti na ovom kursu?

U ovom kursu nauči ćete osnove digitalnog marketinga, kao i ključne alate i korake potrebne za uspeh u ovoj oblasti. Saznaćete kako da započnete karijeru u digitalnom marketingu i gde možete pronaći kvalitetne izvore za učenje o ovoj temi.

Pored toga, naučićete i kako digitalni marketing utiče na poslovanje, kako ga možete primeniti u različitim vrstama industrija i na različitim tržištima. Osim toga, naučićete koji su trendovi u digitalnom marketingu i kako ih iskoristiti kako bi Vaš brend bio što vidljiviji i uspešniji. Kroz proces učenja, upoznaćete se i sa različitim vrstama digitalnih kampanja, kao što su SEO, PPC, društveni mediji i email marketing i kako ih uspešno izvesti.

Lekcije

12. Korisni alati na internetu

Predstaviću vam nekoliko korisnih alata i softvera koje možete da koristite na internetu. Većina njih je besplatna – ili je besplatna do određenog limita ili imate neki free trail period tokom kojeg možete da ih isprobate, pa da ih kupite ili se pretplatite ukoliko vam se dopadaju.

POGLEDAJ LEKCIJU

Za koga je ovaj kurs napravljen?

1. Kurs je napravljen za sve koji hoće da se upoznaju sa osnovama digitalnog marketinga.
2. Da nauče osnovne pojmove i postulate na kojima ova grana marketinga funkcioniše.
3. Sve one koji žele da promene zanimanje i budu uspešni.
4. One koji vole detalje, ali i znaju kada treba da sagledaju široku sliku.
5. Najbitnije, za one koji žele da uče, da prate promene i da budu posvećeni poslu.

Šta je GOstudy?

GoStudy je škola digitalnog preduzetništva u kojoj ćete moći da, potpuno besplatno, pristupite velikoj bazi znanja u vezi digitalnog marketinga i digitalnog preduzetništva. Bez obzira na stepen znanja iz ovih oblasti, kurs je prilagođen baš svima – i onima koji imaju neki stepen znanja, ali i onima koji žele o ovome da uče. Zato volimo da kažemo da su u našu online zajednicu baš svi dobrodošli!

Putem dostupnih kurseva steći ćete u praksi primenljiva znanja o content marketingu, digitalnom marketingu uopšte, o tome kako to funkcionišu društvene mreže i kako se kreiraju kvalitetne i uspešne e-mail kampanje. Poslušajte i delove posvećene digitalnom preduzetništvu, jer svakome ko je preduzetnik ili želi to u budućnosti da postane, ovo je nešto što će vrlo koristiti. Čućete dosta toga o tome koje su sve poreske olakšice dostupne, koji su to alternativni izvori finansiranja i još mnogo korisnih stvari koje bismo i sami voleli da smo pre mnogo godina mogli na ovako jednostavan način da saznamo.

Iskoristite dostupne informacije – registrujte svoj korisnički nalog na našoj platformi i počnite još danas!

GOstudy sertifikat

Položi test i preuzmi GOstudy sertifikat.
Steknite GOstudy sertifikat koji potvrđuje vaše znanje i veštine.
Test ima 23 pitanja, vreme za izradu je 45 minuta.

Za koga je ovaj kurs napravljen?

Naši predavači, eksperti dokazani kroz praksu i sa dugogodišnjem iskustvom u digitalnom poslovanju, vode vas kroz svaku lekciju i omogućavaju vam da ceo proces savladate na što jednostavniji način.

Slični kursevi