Da li je digitalni marketing poziv tvog života? Koliko snažno želiš uspeh?
Ovaj modul pojmovno će ti objasni sve osnovne stvari vezane za digitalni marketing, kao i ukazati na ključne tačke i aktivnosti na koje treba da se koncentrišeš ukoliko želiš da uspeš u ovoj dinamičnoj i zanimljivoj oblasti.
Zanimanja digitalnog marketinga su među najtraženijim, a u budućnosti će biti još značajnija.
Naučićeš:
- Šta je digitalni marketing;
- Koji su osnovni alati koje ćeš koristiti;
- Koji su ključni koraci da uspeš u digitalnom marketingu;
- Kako da započneš karijeru;
- Odakle da učiš.
Digitalni marketing je postao izuzetno popularan u poslednjih nekoliko godina, i to sa razlogom. On se sastoji od kompleksnog skupa veština i procesa koji se koriste na digitalnim kanalima, što ga čini veoma efikasnim načinom za razvoj brenda, povećanje prodaje i izgradnju snažnog odnosa sa kupcima. Međutim, važno je napomenuti da digitalni marketing može biti skup ako se ne planira pažljivo i ako se ne upravlja budžetom na odgovarajući način.
Šta je Digitalni Marketing?
Digitalni marketing je grana marketinga koja koristi digitalne tehnologije za promociju proizvoda, usluga, brendova i organizacija.
On obuhvata kreiranje sadržaja na websajtu, optimizaciju web sajta (SEO i SEM), oglašavanje na pretraživačima (SEA), društvene mreže, e-mail marketing, content marketing, istraživanje, analizu konkurencije, analizu tržišta, pravljenje buyer persona, mapiranje buyer persona na korisničkom putu, SWOT analizu i analitiku.
Digitalni marketing omogućava kompanijama da se direktno povežu sa svojim ciljnim kupcima na digitalnim platformama i, kroz kvalitetno pozicioniranje, da uspešno promovišu svoje proizvode i usluge. Postao je neizostavan deo poslovanja u današnje vreme jer veliki broj ljudi koristi internet i digitalne tehnologije u svakodnevnom životu.
Kako iskoristiti Digitalni Marketing u poslovne svrhe?
Sve više i više ljudi svakodnevno koristi internet gigante kao što su Google, Facebook i Amazon. Ove kompanije su stekle svoju tržišnu poziciju na veoma vrednom resursu – informaicjama.
Jedna od prednosti digitalnog sveta jeste merljivost. Mogućnost merenja uspešnosti marketinških kampanja omogućava lakšu procenu efikasnosti rada marketinškog departmana, kao i donošenje odluka baziranih na relevantnim informaicjama.
Međutim, kako bi digitalni marketing bio uspešan, mora se poznavati svoja ciljna publika i prilagoditi marketinške aktivnosti ka njima. Ključ ovde jeste: relevantna poruka, izgrađena buyer person-a i mesto gde se ostvaruje kontakt.
Koja zanimanja postoje u Digitalnom Marketingu?
Community i Social Media Manager je najčešće zanimanje u oblasti digitalnog marketinga. Ovo zanimanje zahteva odgovornost za vođenje naloga na društvenim mrežama i komunikaciju na njima. Prema međunarodnim portalima, ovo zanimanje je jedno od 10 najtraženijih i biće jedno od 10 najpopularnijih u budućnosti. Za uspeh u ovom poslu, potrebne su dobre komunikativne, empatičke i kreativne veštine, kao i posvećenost u radu.
Content Manager ili Specijalista za sadržaj je odgovoran za pisanje tekstova na webu i internetu, kao što su sajtovi, blogovi, newsletter-i i društvene mreže. Njihov zadatak je da stvore dobar sadržaj koji će privući potencijalne kupce i korisnike. Ovo zanimanje zahteva dobre komunikacione i pisanje veštine, poznavanje tržišta i kupaca i dobro poznavanje proizvoda ili usluge o kojoj pišu.
Copywriter (tekstopisac) je pisac svih vrsta tekstova koji postoje na web-u. Kopirajter mora veoma dobro da poznaje neki proizvod ili uslugu za koji piše tekst. Ovo zanimanje zahteva veštinu elokventnog izražavanja, dobro poznavanje tržišta i kupca.
SEO specialist je osoba koja proučava ključne reči, koristi pomoćne alate, softvere i dobro poznaje posetioce sajta i kupce. Ovo zanimanje zahteva poznavanje buyer persone, kako bi se prilagodio sadržaj na sajtu i postigao visok rang na pretraživačima.
PPC manager ili specialist, odnosno Performance menadžer je osoba koja je zadužena za sprovođenje plaćenih digitalnih kampanja i oglašavanja, uključujući Facebook i Instagram oglase, kao i Google oglase. Ovo zanimanje zahteva analitičke sposobnosti i razumevanje matematike i statistike.
Account Manager, ili Account Executive su osobe koje su zadužene za komunikaciju sa klijentima i za komunikaciju unutar tima koji sprovodi određenu strategiju ili digitalnu kampanju za klijenta. Ove osobe moraju da imaju dobre komunikacione veštine i osnovno znanje iz oblasti digitalnog marketinga.
Šta ćeš naučiti na ovom kursu?
U ovom kursu nauči ćete osnove digitalnog marketinga, kao i ključne alate i korake potrebne za uspeh u ovoj oblasti. Saznaćete kako da započnete karijeru u digitalnom marketingu i gde možete pronaći kvalitetne izvore za učenje o ovoj temi.
Pored toga, naučićete i kako digitalni marketing utiče na poslovanje, kako ga možete primeniti u različitim vrstama industrija i na različitim tržištima. Osim toga, naučićete koji su trendovi u digitalnom marketingu i kako ih iskoristiti kako bi Vaš brend bio što vidljiviji i uspešniji. Kroz proces učenja, upoznaćete se i sa različitim vrstama digitalnih kampanja, kao što su SEO, PPC, društveni mediji i email marketing i kako ih uspešno izvesti.