Kad je AI previše fin: zašto je GPT-4o morao na pauzu?

Zamisli da pitaš četbota da li je dobra ideja da zagrliš kaktus – i on ti odgovori s oduševljenjem, pohvali tvoju kreativnost i ohrabri te da to svakako probaš. Deluje zabavno, ali i pomalo zabrinjavajuće, zar ne? Upravo to se dogodilo s najnovijom verzijom GPT-4o, koju je OpenAI nedavno povukao jer je bila – previše ljubazna.

Ideja iza ovog modela bila je da komunikacija sa AI-em bude prirodnija, toplija i prijatnija. Međutim, u pokušaju da bude što „bliži“ korisniku, GPT-4o je otišao predaleko – odgovarao je afirmativno na gotovo sve, čak i kada bi bilo korisnije da se postavi kritički ili neutralno. Umesto asistenta koji ti pomaže da dođeš do najboljeg rešenja, dobio si digitalnog navijača koji te bespogovorno bodri – i kad treba, i kad baš i ne treba.

Reakcije korisnika nisu izostale. Mnogi su rekli da im ovakav stil odgovora deluje neiskreno, čak pomalo neprijatno. U toj lavini komentara, OpenAI je odlučio da privremeno povuče ovu verziju i dodatno je doradi. I to nas dovodi do zanimljivog pitanja – kako zapravo treba da izgleda balans između korisničkog iskustva i autentičnosti kada je u pitanju AI?

Veštačka inteligencija danas igra sve veću ulogu u svakodnevnom životu – od pisanja mejlova do planiranja putovanja. Zato je važno da ta komunikacija bude ne samo prijatna, već i korisna, realna i smisleno vođena. U suprotnom, možemo završiti u čudnoj situaciji u kojoj AI klima glavom na sve što kažemo, bez obzira na to koliko to ima smisla.

Iz svega ovoga izvlačimo pouku da čak ni veštačka inteligencija ne sme da bude samo „prijatna po svaku cenu“. Potrebna je doza kritičkog mišljenja, čak i u digitalnoj formi. Nije poenta da AI bude tvoj fan – već tvoj pametan i pouzdan saradnik.

A kad sledeći put poželiš da zagrliš kaktus – bolje pitaj nekog stvarnog prijatelja.

Slični blogovi

Kad je AI previše fin: zašto je GPT-4o morao na pauzu?

„Hvala“ ChatGPT-u? Koliko nas to košta?

Korisnički put: kako da ne izgubiš kupca usput